از منطقه

۱۳۹۴/۱۰/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۶۶۶۲

آغاز صادرات سیب از افغانستان به هند

مشکل بین هند و افغانستان، در مورد صادرات سیب افغانستان از طریق بندر واگه پاکستان به هند، حل شده و به زودى صادرات هزاران تن سیب از افغانستان به هند آغاز خواهد شد. به گزارش خبرگزاری افغانستانی پژواک، میرزمان پوپل آمر، رییس صادرات اتاق تجارت و صنایع افغانستان گفته که هند از پنج ماه پیش اجازه نمى‌داد که سیب افغانستان از طریق بندر واگه به این کشور صادر شود. پوپل گفت که سال‌هاى پیش، رقم مجموع صادرات به حدود 40هزار تن می‌رسید؛ اما امسال تاکنون نزدیک به ١٣هزار تن سیب از افغانستان به پاکستان، ترکیه و امارات متحده عرب صادر شده است. سالانه رقم برداشت سیب در افغانستان

به حدود ١٥٠هزار تن می‌رسد.


قحطی در جنوب پاکستان جان کودکان را می‌گیرد

خشکسالی و قحطی که بیش از چهار سال است بر مناطق کویری جنوب شرق پاکستان از جمله منطقه «تهرپارکر» سایه افکنده، تشدید شده و از ابتدای سال جاری تاکنون دست‌کم 67 کودک را به کام مرگ فرستاده است. به گزارش رسانه‌های پاکستان، صدها کودک نیز براثر سوءتغذیه در بیمارستان‌ها بستری هستند. در سال گذشته نیز بیش از 300 کودک در این منطقه بر اثر قحطی و خشکسالی شدید و سوءتغذیه جان خود را از دست دادند. بیشتر قربانیان کودکان زیر هفت سال هستند. منطقه تهرپارکر در نقطه‌یی دورافتاده در منطقه مرزی پاکستان با هند، در جنوب شرقی‌ترین نقطه این کشور واقع شده و به‌دلیل دورافتاده بودن و محروم بودن و با وجود مشکلات فراوان، کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد. در مجموع از زمان آغاز خشکسالی شدید در مناطق جنوب شرقی ایالت سند، تاکنون نزدیک به یک هزار نفر بر اثر سوءتغذیه و بیماری‌های ناشی از آن جان باخته‌اند که حدود نیمی از آنان کودکان زیر هفت سال بوده‌اند.


عربستان به‌دنبال خرید صدها تانک از فرانسه است

منابع خبری فرانسه اعلام کردند: عربستان در حال بررسی شرایط خرید صدها دستگاه تانک فرانسوی آام‌ایکس-۵۶ لکلر است؛ تانک‌هایی که پیش از این امارات متحده عربی نیز تعدادی از آنها را خریداری کرده است. شرکت دفاعی Nexter فرانسه در سال 2015 با شرکت آلمانی KMW که سازنده تانک‌های لئوپارد است، شریک شد. این تولیدکننده فرانسوی خط تولید تانک‌های لکلر را در سال‌های دهه 2000 تعطیل کرد اما به‌گفته منبع خبری مذکور در شرف راه‌اندازی مجدد خط تولید این تانک است. ارتش فرانسه در حال حاضر 290 دستگاه تانک مدل لکلر دارد. در ماه مارس 2015 وزارت دفاع فرانسه از تصمیم خود برای نوسازی 200 دستگاه تانک لکلر خود اطلاع داد. قرارداد نوسازی تانک‌های مذکور به ارزش 330میلیون یورو بوده و تانک‌ها باید تا سال 2020 برای تحویل آماده شوند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر