بحران آوارگان پایه‌های اتحادیه اروپا را لرزاند

۱۳۹۴/۱۰/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۵۵۰۹

گروه جهان

برخلاف انتظارات درباره مواجهه اتحادیه اروپا با بحران اقتصادی در سال2015 ورود بی‌سابقه پناهندگان و آوارگان به بحران این سال اروپا بدل شد به‌گونه‌یی که پایه‌های این اتحادیه را به لرزه درآورد.

به گزارش شبکه اسکای‌نیوز، مورخان احتمالا در آینده به سال2015 به‌عنوان سالی مهم و بحرانی برای اروپا نگاه خواهند کرد. یک سال پیش به‌خاطر بحران منطقه یورو و بحران بدهی‌های یونان، شاید انتظار می‌رفت بحران اقتصادی اروپا را در سال2015 فرا بگیرد، اما پایه‌های اتحادیه اروپا به‌دلیل موضوع دیگری تضعیف شده است.

ارزش‌هایی که اتحادیه اروپا براساس آنها بنا شده بود، به‌طور جدی محک خورد و دولت‌های این منطقه به‌شدت درباره آنچه بحران مهاجرت نام گرفت، دچار اختلاف شدند. این شبکه خبری، بااشاره به ورود بیش از یک‌میلیون آواره به اروپا از ابتدای سال‌جاری میلادی و کشته شدن بیش از سه‌هزار و 500نفر هنگام عبور از مسیرهای دریایی مخاطره‌آمیز برای رسیدن به اروپا، افزود: بحران بی‌سابقه مهاجرت و فقدان رهبری در سطح اتحادیه اروپا، بسیاری از دولت‌های این منطقه را بر آن داشت تا برنامه‌ها و سیاست‌های ملی‌گرایانه خود را در اولویت سیاست‌هایی قرار دهند که قرار بود ازسوی اتحادیه اروپا تعیین شود.

باوجود فرا رسیدن فصل زمستان و سرمای شدید در اروپا، هجوم پناهجویان به اروپا کاهش نیافته و این امر فقط روند مهاجرت را دشوارتر و خطرناک‌تر کرده است. سران اتحادیه اروپا از ابتدای سال‌جاری تاکنون پنج‌بار برای گفت‌وگو درباره بحران مهاجرت نشست برگزار کردند و طرح‌هایی را برای رفع این بحران ارائه داده‌اند اما در‌واقع چیزی برای جشن گرفتن وجود ندارد. فقط در همین هفته و همزمان با ایام کریسمس بیش از 20نفر ازجمله کودکان در دریای اژه جان باختند. در روزهای پایانی سال2015، اتحادیه اروپا همچنان تلاش کرده وحدت خود را حفظ کند اما بحران مهاجرت شکاف‌های مهمی در آن ایجاد کرده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر