اقتصاد همسایه

۱۳۹۴/۰۸/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۲۹۶۷

جریمه 350میلیون دلاری بانک‌های عراقی

بانک مرکزی عراق 40بانک را در این کشور حدود 350میلیون دلار جریمه کرد. به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، بانک مرکزی عراق این بانک‌ها را به تخلف در قوانین فروش ارزهای خارجی و پولشویی متهم کرد. این بانک اعلام کرد 97‌‌‌شکایت را در سال‌های2012 تا 2015 میلادی علیه بانک‌ها و شرکت‌های مالی متخلف ارائه کرده است. این بانک تاکید کرده حدود 426موسسه مالی غیربانکی را هم به شیوه‌های مختلف مجازات کرده است.

افغانستان عضو سازمان جهانی تجارت می‌شود

مسوولان سازمان جهانی تجارت گفته‌اند که افغانستان به‌زودی عضویت سازمان جهانی تجارت را به‌دست خواهد آورد. به نوشته روزنامه اقتصادی ودصم، در خبرنامه سازمان جهانی تجارت آمده که در اجلاس ماه آینده، که در نایرویی پایتخت کنیا برگزار می‌شود، افغانستان به‌عنوان یکصدوشصت‌و‌دومین عضو معرفی خواهد شد. مقر سازمان جهانی تجارت در ژنو سوییس است.

تولید نفت روسیه به ۱۱میلیون بشکه ‌رسید

آژانس بین‌المللی انرژی در آخرین گزارش خود چشم‌انداز تولید نفت در روسیه برای سال آینده میلادی را بهبود بخشید و میزان تولید آن را ۱۱میلیون بشکه در روز پیش‌بینی کرد. به گزارش راشاتودی، این آژانس اعلام کرده است در سال آینده میلادی تولید نفت روسیه 120هزار بشکه در روز افزایش خواهد یافت و به 11میلیون بشکه در روز خواهد رسید. تولید نفت روسیه در سال آینده با ورود میادین نفتی جدید به چرخه تولید به رکورد جدیدی دست خواهد یافت که نفت ورودی از این میادین کاهش نفت میادین قدیمی در این کشور را جبران خواهد کرد. به گزارش بازار نفت آژانس بین‌المللی انرژی، تولید نفت روسیه در ماه اکتبر سال جاری از 10میلیون بشکه در روز فراتر رفت. گزارش آژانس بین‌المللی انرژی تاکید می‌کند که در حال حاضر تولیدکنندگان روسی در حال توسعه میادین نفتی در این کشور هستند که به افزایش تولید در آینده نزدیک خواهد انجامید.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر