دشواری بازنشستگی در هند

۱۳۹۴/۰۷/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۱۲۸۷

گروه جهان

نتایج یک مطالعه جهانی نشان می‌دهد که نظام بازنشستگی هند در پایین‌ترین رتبه دنیا قرار دارد و در سال‌های آینده نیز در همین جایگاه باقی خواهد ماند. موسسه مشاوره مرسر (mercer) ملبورن که در امور استعدادیابی، سلامت، استخدام و سرمایه‌گذاری فعالیت می‌کند و در هند هم شعبه دارد، این اطلاعات را روز سه‌شنبه اعلام کرد.

به گزارش اکونومیک تایمز، هند در حالی در رده‌بندی نظام بازنشستگی جهان در رده آخر قرار گرفته که نظام بازنشستگی ملی در ماه ژوئن (خرداد) سال جاری از سوی دولت هند راه‌اندازی شد و شاخص‌های این کشور را اندکی بهبود بخشید. در همین حال، گزارشی که سازمان‌های اطلاعات اقتصادی هند اخیرا منتشر کرده‌اند، نشان می‌دهد شاخص هند در این خصوص پایین آمده است. بر اساس این گزارش، میزان ذخیره مالی خانواده‌های هندی کاهش یافته و همین موضوع موجب شده که درجه شاخص هند از 43.5 در سال 2014 به 40.3 در سال 2015 تنزل یافت.

افزایش مشارکت در نظام بازنشستگی ملی می‌تواند به هند کمک کند که شاخص‌های خود را در این خصوص افزایش دهد. نتایج گزارش موسسه مرسر حاکی است، نظام بازنشستگی دانمارک در صدر جهان قرار دارد. دانمارک با به دست آوردن 81.7 نمره، برای پنجمین سال متوالی این جایگاه را کسب می‌کند.

این بررسی نشان می‌دهد که استرالیا، آلمان، ژاپن، سنگاپور و انگلستان سن بازنشستگی را افزایش داده‌اند تا با افزایش امید به زندگی متناسب شود. موسسه مرسر طی 7سال، بیش از 40 شاخص در زیرمجموعه کفایت، پایداری و یکپارچگی را در 25 سیستم درآمدی مورد بررسی قرار داده است. این گزارش حدود 60درصد از جمعیت جهان را پوشش می‌دهد و به دولت‌ها پیشنهاد می‌کند که چطور مزایای کافی و پایداری برای حفاظت از شهروندان خود علیه مشکلاتی که افزایش طول عمر به دنبال دارد، فراهم آورند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر