ادامه درگیری نظامی صهیونیست‌ها با فلسطینیان

۱۳۹۴/۰۷/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۰۴۶۹

گروه جهان

در ادامه درگیری‌های جوانان فلسطینی با نظامیان صهیونیست در سراسر کرانه باختری، قدس اشغالی و باریکه غزه که تاکنون منجر به شهادت 16فلسطینی شده، صبح روز شنبه نیز درگیری‌های مشابهی میان فلسطینیان و صهیونیست‌ها در سراسر این مناطق درگرفت. به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین «معا» شهر اشغالی قدس شاهد درگیری‌های گسترده میان جوانان خشمگین فلسطینی و نظامیان صهیونیست است و این درگیری‌ها در محله راس‌العامود از شدت بیشتری برخوردار بود. منابع محلی قدس خاطرنشان کردند که نظامیان صهیونیست برخی خیابان‌های قدس را به صورت کامل بسته و اقدام به احداث ایست بازرسی در سراسر این شهر کردند و از سوی دیگر درگیری‌هایی نیز میان دانش‌آموزان فلسطینی و سربازان ارتش صهیونیستی درگرفت.

شهر جنین نیز شاهد درگیری نظامیان صهیونیست با فلسطینیان ساکن روستاهای زنوبه و رمانه بود و منابع محلی از زخمی شدن تعدادی از فلسطینیان در جریان تیراندازی نظامیان صهیونیست خبر دادند. گفتنی است که خیزش مردمی فلسطینیان ساکن قدس اشغالی، کرانه باختری و باریکه غزه در اعتراض به تجاوزات صهیونیست‌ها علیه مسجد مبارک الاقصی و شهر اشغالی قدس همچنان ادامه دارد و تاکنون در جریان حملات و تیراندازی‌های نظامیان صهیونیست 16نفر شهید و بیش از یک هزار فلسطینی دیگر نیز زخمی شده‌اند.

تنش در سراسر اراضی اشغالی فلسطینیان در هفته‌های اخیر افزایش یافته است. طی این مدت همچنین بر تعداد دفعات یورش صهیونیست‌های افراطی با همراهی نظامیان به حریم مسجدالاقصی افزوده شده است. رهبران فلسطینی و صاحب‌نظران در کشورهای اسلامی درباره اجرای توطئه رژیم صهیونیستی در زمینه تقسیم زمانی و مکانی مسجدالاقصی هشدار داده‌اند. در همین زمینه ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد که شامگاه روز جمعه دو موشک از غزه به سمت اراضی اشغالی شلیک شده است. ارتش رژیم صهیونیستی گفت که این دو موشک به نوار مرزی بین غزه و اراضی اشغالی اصابت کرده و خسارتی در پی نداشته است. این درحالی است که ارتش رژیم صهیونیستی به صهیونیست‌های ساکن شهرک‌های مجاور غزه نسبت به احتمال حملات موشکی مقاومت در واکنش به شهادت و زخمی شدن ده‌ها فلسطینی و ادامه تجاوزات علیه قدس و مسجدالاقصی هشدار داده است. رژیم صهیونیستی هرگاه می‌خواهد حمله‌یی را علیه غزه صورت دهد، مدعی شلیک موشک از این‌ باریکه به سمت مناطق صهیونیستی می‌شود و همین مساله را توجیهی برای تجاوزات و جنایت‌های خود علیه فلسطینیان قرار می‌دهد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر