احتمال تمدید ماموریت نیروهای امریکایی در افغانستان

۱۳۹۴/۰۷/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۰۴۱۱

گروه جهان

وزیر دفاع امریکا به طور تلویحی آمادگی نیروهای این کشور برای ادامه ماموریت خود در افغانستان پس از سال ۲۰۱۶ را اعلام کرد. باراک اوباما قصد داشت تا پایان این سال نیروهای نظامی امریکایی را از افغانستان و عراق خارج کند.

به گزارش دویچه‌وله اشتون کارتر، وزیر دفاع ایالات متحده در پایان نشست وزیران دفاع ناتو در بروکسل اعلام کرد که ماندن نیروهای نظامی کشورش در افغانستان پس از پایان ماموریت آنها در سال ۲۰۱۶ منطقی خواهد بود. کارتر گفته از همکاران خود خواسته است در این زمینه انعطاف‌پذیر باشند و درباره تغییر برنامه‌های خروج نیروهای نظامی خود از افغانستان تامل کنند. به گفته وزیر دفاع امریکا شماری از هم‌پیمانان کشورش آمادگی خود را در این زمینه اعلام کرده‌اند.

اشپیگل آنلاین گزارش داده آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در این باره با اوباما گفت‌وگو کرده است. طالبان ۲۸سپتامبر موفق شدند، شهر قندوز را تصرف کنند اما پس از سه روز توسط نیروهای دولتی افغانستان و با پشتیبانی نیروهای بین‌المللی از این شهر رانده شدند. رویترز درباره نشست وزیران دفاع کشورهای عضو ناتو نوشت، اینکه آیا ماموریت نیروهای بین‌المللی در افعانستان ادامه یابد «بستگی به تصمیم ایالات متحده دارد که بیشترین تعداد سربازان خارجی را در افغانستان مستقر کرده است.» در گزارش این خبرگزاری تاکید شده است که اوباما قصد دارد به عنوان رییس‌جمهوری در تاریخ ثبت شود که سربازان امریکایی را از افغانستان و عراق به خانه بازگردانده است. دوران ریاست‌جمهوری او در سال ۲۰۱۷ به پایان می‌رسد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر