روزهای خوب برای وال استریت آغاز می‌شود؟

۱۳۹۴/۰۷/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۹۷۸۱


گروه جهان| پس از نوسانی که قریب به یک هفته است به دلیل نگرانی برای سلامت اقتصاد جهان و امریکا دامن بازار را گرفته است، شاخص‌های سهام در وال‌استریت، روز سه‌شنبه را با سود به پایان بردند.

به گزارش رویترز، درحالی که سرمایه‌گذاران و فعالان بازار منتظر گزارش اشتغال در هفته جاری هستند که قرار است در روز جمعه منتشر شود، وزارت بازرگانی امریکا اعلام کرد که شاخص اعتماد مصرف‌کننده در ماه سپتامبر به واحد 103.0 افزایش یافته است که بسیار فراتر پیش‌بینی کارشناسان است. کارشناسان و اقتصاددانان پیش‌بینی کرده بودند که این شاخص در ماه سپتامبر به واحد 96 صعود کند.

این خبر و خبر احتمالی خوب از میزان اشتغال باعث شد تا بازار نگرانی‌های خود را کنار بگذارد و هرچند با احتیاط اما اقدام به معامله بکند. یکی از کارشناسان بازار می‌گوید که ما انتظار نداشتیم که بازار در این روزها از افتی که در روزهای اخیر به آن دچار شده است، بیرون بیاید. اما با سود روز سه‌شنبه داوجونز و استاندارد ‌اندپورز معلوم شد که داریم به روزهای خوب نزدیک می‌شویم.

البته بازار هنوز تحت فشار ترس سهام شرکت‌های داروسازی و بیوتک قرار دارد که این روزها به دلیل گرانی داروها مورد حمله دموکرات‌ها قرار گرفته‌اند. به همین دلیل با وجود سود داوجونز و استاندارد ‌اندپورز، شاخص نزدک روز سه‌شنبه بار دیگر ضرر کرد. البته سهام بیوتک تنها عامل ضرر نزدک نبود، گزارشی که نشان می‌داد اپل از محل فروش‌ای فون جدیدش ضرر کرده است روی این شاخص تاثیر گذاشت.

به این ترتیب، شاخص سهام صنعتی داوجونز 3دهم درصد به دست آورد و به واحد 1704.13 رسید. شاخص سهام استاندارد‌ اندپورز، 12صدم درصد به دست آورد و به واحد 1884.09 رسید. شاخص سهام تکنولوژی نزدک اما 59صدم درصد از دست داد و به واحد 4517.32 رسید.

در ژاپن شاخص‌های سهام در روز چهارشنبه با وجود اخبار بد از کاهش تولیدات صنعتی در این کشور، احتمالا تحت تاثیر رونق وال‌استریت در روز سه‌شنبه، ترقی کردند.

گزارش منتشرشده از وضعیت تولید صنعتی در این کشور نشان می‌دهد که برونداد کارخانه‌یی در ژاپن برای دومین ماه متوالی در ماه آگوست کاهش پیدا کرده است. البته کارشناسان می‌گویند که سرمایه‌گذاران بیشتر منتظر آمار و ارقام اقتصادی از چین هستند.

به این ترتیب شاخص سهام نیکی 2.7درصد به دست آورد و به واحد 17388.15 رسید. این شاخص فصل را نیز با 14.1درصد ضرر به پایان برد که بدترین عملکرد در میان کشورهای توسعه یافته است. شاخص سهام توپیکس اما 2.6درصد به دست آورد و به واحد 1411.16 رسید.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر