تقلب گسترده در صنعت اتومبیل‌سازی اروپا

۱۳۹۴/۰۷/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۹۷۷۹

گروه جهان|

رسوایی تقلب فولکس واگن در مورد تولید گاز دی اکسید کربن تنها قطره‌یی از اقیانوس است. گزارش‌ها حاکی از آن است که تقریبا کلیه کارخانجات اتومبیل‌سازی در اروپا در ارائه بیلان کارکردشان تقلب کرده‌اند.

به گزارش یورونیوز، براساس گزارش نهاد غیردولتی ترابری و محیط زیست، مرسدس بنز مدل‌های آ، سی، و‌ای، ب‌ام و سری پنج و پژو 308، پنجاه درصد بیش از آنچه ادعا می‌کنند، بنزین مصرف می‌کنند. از آن گذشته، کارخانجات اتومبیل‌سازی با سوءاستفاده از نتایج آزمایشگاهی تولید گاز دی اکسید کربن که با راندن در جاده‌ها متفاوت است در این زمینه هم تا 50 درصد تقلب می‌کنند.

در مجموع، دو سوم نتایج آزمایش‌هایی که از سال ۲۰۰۸ به‌روی میزان تولید گاز دی اکسید کربن اتومبیل‌ها انجام شده تقلبی بوده است. تنها اتومبیل تویوتا در آزمایش‌های سال جاری خود بر مقررات صحیح استوار بوده است. این به معنی آن است که در طول سه سال گذشته، خودروهای جدید هیچگونه صرفه‌جویی در مصرف بنزین یا کاهش گاز دی اکسید کربن ارائه نکرده‌اند. گرگ آرچر از نهاد ترابری و محیط زیست گفته است: «می‌دانیم که کارخانجات اتومبیل‌سازی به اشکال مختلف در آزمایش‌ها تقلب می‌کنند. این آزمایش‌ها باید توسط سازمان‌های بی‌طرف انجام شود زیرا درحال حاضر آزمایش‌ها در لابراتوارهای خود کارخانه‌ها و توسط افرادی انجام می‌شود که حقوقشان را کارخانجات خودروسازی می‌پردازند حتی ناظران بر آنها، کارمندان این کارخانه‌ها هستند.»

تمام مدل‌های جدید دیزل ‌باید از اول سپتامبر با مقررات اتحادیه اروپا مطابقت می‌کردند اما تنها یک در 10 آنها در چارچوب محدودیت‌هایش عمل کرده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر