اقتصاد همسایه

۱۳۹۴/۰۶/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۷۱۵۷

افزایش کسری بودجه دولت عربستان

موسسه رتبه‌بندی فیچ طی گزارشی اعلام کرد این موسسه چشم‌انداز خود را نسبت به شاخص صادر‌کننده پیش فرض اعتبار ارزهای خارجی و ملی عربستان کاهش داد. به گزارش رویترز، موسسه رتبه‌بندی فیچ ریتینگ، چشم‌انداز خود نسبت به شاخص صادر‌کننده پیش فرض اعتبار IDR ارز ملی و خارجی عربستان را کاهش داد. این موسسه پیش‌تر این شاخص را برای ارزهای ملی و خارجی عربستان سعودی «پایدار» ارزیابی کرده بود اما در ارزیابی جدید این شاخص در شبه جزیره آن را «منفی» ارزیابی کرد. فیچ همچنین پیش‌بینی کرد کسری بودجه دولت عربستان در سال جاری به 14.4درصد از کل تولید ناخالص ملی این کشور افزایش یابد.


سود یک میلیارد دلاری ترکیش ایر در 6 ماه

سود خالص ترکیش ایر در 6ماه به یک‌میلیارد لیره ترک رسیده است. خطوط هوایی ترکیه همچنین در سال۲۰۱۵ برای پنجمین بار به عنوان بهترین خطوط هوایی ترکیه انتخاب شد. به گزارش تی‌ارتی ترکیه، خطوط هوایی ترکیه با پرواز به نقاط مختلف جهان، در 6ماهه اول سال جاری درآمد 12.3میلیارد لیره‌یی و سود یک‌میلیارد و۳۳۵میلیون لیره‌یی را از آن خود کرد. بر اساس آمار و ارقام ارائه شده با افزایش تعداد مسافران در نیمه اول سال به میزان ۱۰.۱درصد، از ظرفیت این خطوط هوایی به میزان ۷۷.۸درصد استفاده کامل شد. از سوی دیگر با وجود کاهش قیمت نفت تا ۵۰دلار، خطوط هوایی ترکیه با اعلام اینکه بدلیل ترافیک بیش از حد مجبور است در آسمان چندین دور بزند، با وجود انتظار قیمت بلیت‌های خود را پایین نیاورد.


سقوط قیمت نفت و تحریم عامل کاهش ارزش روبل

«دیمیتری مدودف» نخست وزیر روسیه تحریم‌های ضد روسی، ادامه سقوط قیمت نفت در بازار جهانی و تزلزل بازار سهام و ساختار مالی بین‌المللی را، از دلایل اصلی کاهش ارزش روبل این کشور بر شمرد. روزنامه روسی «راسیسکایا گازتا»، مدودف درجریان دیدار از جزیره «ایتوروپ» از جزایر کوریل جنوبی گفت: بدون شک کاهش ارزش روبل با سقوط بهای نفت در بازارهای جهانی ارتباط مستقیم دارد و نفت درشرایط کنونی با پایین‌ترین بها در سال‌های اخیر فروخته می‌شود. ارزش روبل در هفته‌های اخیر کاهش یافته است و در حالی که در اوایل تیرماه یک دلار امریکا حدود 45 روبل خریدوفروش می‌شد، در شرایط کنونی به بیش از 68 روبل عرضه می‌شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر