وال‌استریت محتاط با سود محدود

۱۳۹۳/۰۶/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۵۷۰


جهان افزایش قیمت نفت، که ترقی ارزش سهام انرژی در جلسه بعدازظهر روز پنج‌شنبه را به دنبال داشت، باعث شد تا شاخص‌های وال‌استریت نه‌تنها ضرر جلسه صبح را جبران، بلکه اندکی هم ترقی کند.

به گزارش رویترز، قیمت نفت خام، تحویل در آینده 1.3درصد افزایش یافت. افزایش در قیمت نفت به دنبال آن اتفاق افتاد که اوپک، سازمان کشورهای تولید‌کننده نفت اعلام کرد که کاهش تولید و عرضه نفت به بازار را برای جلوگیری از کاهش بیش از اندازه قیمت بررسی می‌کند. البته قیمت نفت خام برنت دریای شمال تغییری پیدا نکرد. با این‌همه این افزایش باعث شد تا ارزش سهام شرکت‌های نفتی رو به افزایش بگذارد و شاخص انرژی استاندارد‌اند پورز بیش از یک‌درصد ترقی کند.

به‌طور کلی بازار در این هفته خبرهای متناقض دریافت کرد. برخی اخبار که نگرانی از وضع اقتصاد را به دنبال داشت اما از آن جهت که روی تصمیم بانک مرکزی برای افزایش نرخ بهره می‌توانست تاثیر بگذارد، با استقبال وال‌استریت مواجه شد و اخبار خوش به همین دلیل با بی‌میلی. به این ترتیب وال‌استریت هفته‌یی پر از نوسان را پشت سر گذاشت.

به این ترتیب شاخص داوجونز، با از دست دادن 19واحد، حدود 12/0درصد ضرر کرد و به واحد 17.049 رسید. شاخص سهام استاندارد‌اند پورز، با به‌دست آوردن 1.76 واحد، 9 /0درصد ترقی کرد و به واحد 1997.45 رسید. شاخص سهام تکنولوژی نزدک هم 5 واحد یا 12/0درصد به دست آورد و به واحد 4591.81 رسید.

در ژاپن اما شاخص‌های سهام برای پنجمین روز متوالی سود به دست آورند تا هشتمین ماه را نیز با رونق به پایان ببرند. تنزل ارزش ین در بازارهای جهانی در اثر تقویت ارزش دلار یکی از دلایل رونق بازار توکیو در این هفته بود. شاخص سهام نیکی در روز جمعه، 3 /0درصد ترقی کرد و به واحد 15.948.29 رسید که بالاترین حد ترقی شاخص نیکی از 8 ژانویه تاکنون بود. برای کل هفته نیکی 1.8درصد به دست آورده است.

شاخص سهام توپیکس هم 2/0درصد به دست آورد تا در بالاترین حد خود در 4سال اخیر برسد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر