رونق در بازارهای سهام

۱۳۹۴/۰۴/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۴۶۰۰


گروه جهان|

وال‌استریت در روز سه‌شنبه چهارمین روز پیاپی سود خود را پشت سر گذاشت پس از آنکه قیمت نفت کاهش اول صبح را در بعدازظهر جبران کرد.

به گزارش رویترز، قیمت نفت در صبح روز سه‌شنبه اندکی کاهش یافت اما در بقیه روز قیمت نفت توانست بخشی از ضرر از دست رفته را جبران کند. کارشناسان می‌گویند که توافق با ایران روی قیمت نفت تاثیر گذاشت برای اینکه ایران می‌تواند پس از برطرف شدن تحریم‌ها تولید و صدور نفت را افزایش دهد. افزایش میزان عرضه نفت ایران به بازار قطعا باعث کاهش قیمت نفت خواهد شد.

البته قیمت نفت دوباره بخشی از ضرر خود را جبران کرد به این دلیل که تا امضای قطعنامه لغو تحریم‌ها توسط شورای امنیت یکی دوهفته‌یی زمان است و رفع این تهدید آنی باعث شد تا قیمت نفت اندکی افزایش یابد و افزایش قیمت نفت روی فعالیت فعالان وال‌استریت تاثیر خوبی برجای گذاشت.

با این‌همه برخی از تحلیلگران معتقدند که هنوز بی‌ثباتی و عدم قطعیت در بازار نفت وجود دارد زیرا ایران اعلام کرده است که به محض رفع تحریم‌ها میزان صدور نفت خود را افزایش خواهد داد. با این‌همه فعالان وال‌استریت توجه خود را بیشتر به سود شرکت‌ها در سه‌ماهه دوم سال معطوف کرد. برآوردها و پیش‌بینی‌ها حاکی از این است که درآمد شرکت‌های امریکایی در سه‌ماهه دوم 2.4درصد کاهش یابد و در نتیجه شرکت‌های امریکایی بدترین سه‌ماهه خود را در 6سال اخیر داشته باشند.

به این ترتیب شاخص سهام صنعتی داوجونز در 75واحد به دست آورد و با 42صدم درصد ترقی به واحد 18.05.58 رسید. شاخص سهام استاندارد‌ اندپورز با به دست آوردن 9واحد، 45صدم درصد در جدول ترقی کرد و به واحد 2108.95 رسید. شاخص سهام تکنولوژی نزدک نیز با به دست آوردن 33واحد 66صدم درصد درجدول ترقی کرد و به واحد 5104.89 رسید.

در توکیو، شاخص‌های سهام با خبر پذیرش طرح اتحادیه اروپا توسط یونان ترقی کردند و شاخص سهام نیکی بهترین روز خود را در دوهفته اخیر از سر گذراند. در دوهفته اخیر بازار سهام توکیو در اثر نگرانی برای بحران یونان روزهای بدی را پشت سر گذرانده بود.

شاخص سهام نیکی 4دهم درصد به دست آورد و به واحد 20463.33 رسید که بالاترین واحدی است که شاخص نیکی از 3 جولای تاکنون به آن رسیده است. شاخص سهام توپیکس نیز با 5دهم درصد ترقی به واحد 1646.41 رسید.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر