اقتصاد همسایه

۱۳۹۴/۰۳/۳۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۲۸۰۴

بسته شدن 3 سفارت افغانستان به دلیل کمبود بودجه

وزارت خارجه افغانستان اعلام کرده که برای صرفه‌جویی، سفارتخانه‌های خود در برزیل، آفریقای جنوبی و مجارستان را می‌بندد. صلاح‌الدین ربانی وزیر خارجه افغانستان گفت: «بستن این سفارتخانه‌ها بخشی از برنامه او برای انجام اصلاحات در وزارت امور خارجه است که اشرف غنی رییس‌جمهوری هم با آن موافق است.» او همچنین گفت: «باتوجه به روابط خارجی و همچنین وضعیت اقتصادی کشور، این سفارتخانه‌ها از یک‌سو موثر نبودند و از جانب دیگر هزینه‌شان چند برابر درآمد این سفارتخانه‌ها بود. مسوولیت کار این سفارتخانه‌ها را به نزدیک‌ترین سفارتخانه‌های دیگر سپردیم.» وزیر خارجه افغانستان همچنین گفت که نمایندگی افغانستان درسازمان علمی، فرهنگی و آموزشی سازمان ملل- یونسکو- در پاریس هم مسدود و مسوولیت آن به سفارت افغانستان در پاریس واگذار می‌شود. او در ادامه اعلام کرد که که شمار کارمندان وزارت خارجه در کابل هم به دلیل «کمبود بودجه» کاهش خواهد یافت.


قطعی طولانی برق در پاکستان

تنها کمتر از 24ساعت بعداز وعده‌های نخست‌وزیر پاکستان مبنی بر اینکه مردم کشورش در طول ماه رمضان با قطعی برق کمتری مواجه خواهند بود و در ساعات افطار و سحر، برق هیچ منطقه‌یی قطع نخواهد شد، مردم بسیاری از شهرهای پاکستان در نخستین روز ماه رمضان، با قطعی 15 تا 20ساعته برق مواجه بودند.

دولت پاکستان از مردم این کشور خواسته است تا به ویژه در فصل گرما، در مصرف برق به‌طور جدی صرفه‌جویی کنند. دولت پاکستان برای توجیه قطعی طولانی برق در برخی مناطق، اعلام کرده است که برق مناطقی که ساکنان آن اقدام به پرداخت قبوض خود نکرده‌اند، بیشتر از سایر مناطق قطع می‌شود. مردم شهرهای پاکستان و حتی اسلام‌آباد پایتخت این کشور، به‌طور معمول در تمام طول سال، روزانه حدود 8ساعت را در خاموشی و بی‌برقی سپری می‌کنند و تنها طبقه مرفه که البته تعدادشان زیاد نیست، می‌توانند از عهده خرید ژنراتورهای گران‌قیمت و همچنین تامین بهای سنگین سوخت مورد نیاز برای این ژنراتورها بربیایند. پاکستان سال‌هاست که از بحران کمبود انرژی رنج می‌برد و برخی مسوولان این کشور معتقدند، بحران انرژی، نخستین و اصلی‌ترین بحران این کشور و حتی بسیار جدی‌تر از بحران تروریسم است. دولت نوازشریف به تازگی قراردادهایی با چین برای احداث نیروگاه‌های حرارتی و هسته‌یی در پاکستان امضا کرده و به مردم کشورش وعده داده است که تا پایان سال 2017 میلادی، پاکستان دیگر مشکلی به نام بحران انرژی نخواهد داشت.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر