روز بد وال‌استریت در پایان یک هفته خوب

۱۳۹۴/۰۳/۳۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۲۸۰۳



شاخص‌های سهام در وال‌استریت که در چند روز گذشته روند صعودی داشتند در پی به بن‌بست رسیدن مذاکرات یونان و نزدیک شدن نشست اضطراری طلبکاران با این کشور افت کردند.

به گزارش رویترز، سران کشورهای منطقه یورو در تلاش هستند تا با آتن به توافق برسند. خبربرداشت 4/2میلیارد یورویی از بانک‌های یونان در هفته گذشته باعث شد تا بانک مرکزی اروپا بودجه اضطراری بانک‌های یونان را افزایش دهد.

این درحالی است که کریستین لاگارد، رییس صندوق بین‌المللی پول پیش‌تر نیز طی سخنانی در لوگزامبورگ گفته بود: یونان باید تا پایان ماه جاری، 1.6میلیارد دلار به عنوان بازپرداخت بخشی از بدهی خود به صندوق بین‌المللی پول بپردازد. یونان در تلاش است تا طلبکاران خود را برای دریافت زمان بیشتر برای باز پرداخت بدهی خود متقاعد کند. این کشور امیدوار است تا بتواند آخرین بخش از کمک‌های مالی به این کشور را نیز دریافت کند.

باتوجه به پیش‌بینی اخراج یونان از ناحیه اروپا و شرایط عدم اطمینان، بازار نگران تبعات پیش‌بینی نشده بحران یونان هستند، در واقع بازار به اموری که ریسک‌های پیش‌بینی نشده‌یی داشته باشد، واکنش نشان می‌دهد. همچنین با وجود کاهش سهام‌ها در روز جمعه هرگونه فروش فوری حاصل از پیشرفت‌ها می‌تواند یک فرصت خرید برای سرمایه‌گذاران امریکایی در روز دوشنبه باشد. حتی اگر یونان از اتحادیه اروپا خارج شود باز هم در بلندمدت در صورت از بین رفتن نااطمینانی می‌توانیم شاهد فرصت خوبی برای بازارها باشیم بنابراین روز دوشنبه می‌تواند یک مسیر برد-برد باشد و از این ضرر روز جمعه فرصت‌های خرید بهتری در هفته بعد فراهم شود.

بدین‌ترتیب شاخص سهام صنعتی داوجونز با کاهش 56صدم درصدی، 101.56 واحد از دست داد و در پایان روز در واحد 18.014.28 متوقف شد. شاخص استاندارد‌اند پورز نیز 54صدم درصد معادل 11.48 واحد از دست داد و به واحد 2.109.76 رسید. همچنین شاخص نزدک نیز 31صدم درصد معادل 15.95 واحد در جدول کاهش یافت و پرونده روز جمعه در 5.107.00 واحد بسته شد.

به‌طور کلی در هفته گذشته شاخص‌های وال‌استریت روند صعودی داشتند. شاخص صنعتی داوجونز 6دهم درصد افزایش، شاخص استاندارد‌اند پورز 7دهم درصد و همچنین شاخص نزدک که روز سه‌شنبه شاهد یک رکورد بود 1.3درصد افزایش داشتند.

روز جمعه در حدود 7.9میلیارد سهام در امریکا معامله شد که این مقدار بیشتر از میانگین 6.3میلیاردی ماه گذشته است. بنابراین پرونده وال‌استریت در هفته گذشته با محوریت مذاکرات یونان و طلبکاران بین‌المللی‌اش و همچنین جلسات بانک مرکزی امریکا پیرامون نرخ بهره با یک روند در مجموع صعودی بسته شد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر