رونق وال‌استریت ضررهایش را جبران کرد

۱۳۹۳/۰۵/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۱۷

جهان آمار خانه‌سازی و نیز گزارش‌های خوب از درآمد شرکت‌ها باعث شد تا شاخص‌های وال‌استریت دومین روز هفته را نیز با رونق سپری کنند تا به‌کلی ضرر هفته‌های قبل را جبران کنند.

به گزارش رویترز، داده‌های ترغیب‌کننده در بخش مسکن مهم‌ترین مشوق بازار در روز سه‌شنبه بود. شاخص اعتماد خانه‌سازان در ماه جولای 1.7‌درصد افزایش پیدا کرد که در هشت‌ماه اخیر بالاترین ترقی و وضعیت را در این بخش نشان می‌دهد. به این ترتیب شاخص داوجونز 81 واحد یا 48‌صدم‌درصد به‌دست آورد و به واحد 16919.59 رسید. این ترقی عمدتا مرهون رونق سهام در شرکت‌های ساخت‌و‌ساز زیرمجموعه داوجونز بود. داوجونز با این برد، به واحد 17000 که در ماه ژوئن به آن رسیده بود، نزدیک شد.

شاخص استاندارد‌اندپورز، حدود 10‌واحد یا 50‌صدم‌درصد به‌دست آورد تا به واحد 1981.60 برسد که از 20 جولای تاکنون بالاترین حد ترقی در این شاخص است. شاخص سهام تکنولوژی نزدک هم با به‌دست‌آوردن 19‌واحد یا 43‌صدم‌درصد به واحد 4.527.51 رسید. که از 31 مارس 2000 تاکنون این بالاترین حد افزایش این شاخص به‌شمار می‌رود. در توکیو، تضعیف ارزش ین در برابر دلار باعث رونق شاخص‌های سهام شد. تضعیف ین همواره باعث خوشحالی صادرکنندگان ژاپنی می‌شود که کالاهای آنها را در بازار رقابتی می‌کند.

شاخص سهام نیکی در روز چهارشنبه 2‌دهم‌درصد به‌دست آورد و به واحد 15.478.72 رسید. اگر شاخص نیکی فقط یک‌روز دیگر ترقی کند، طولانی‌ترین دوره برد خود را از دسامبر گذشته تاکنون پشت‌سر خواهد‌گذاشت. شاخص سهام توپیکس هم یک‌دهم‌درصد به‌دست آورد و به واحد 1281.15 رسید. در بازار معاملات ارزی ارزش دلار در برابر ارزهای رقیب تقویت شد. آمار و ارقام از اقتصاد آمریکا یکی از دلایل رونق دلار در بازار است. هر دلار در روز چهارشنبه در آسیا به‌ازای 102.97 ین معامله شد. همچنین نرخ برابری یورو در برابر دلار به‌ازای هر یورو 1.3300 دلار بود. کارشناسان دلایل مهم ضعف یورو را در بازار، بحران اوکراین و شرایط نامناسب اقتصاد منطقه یورو می‌دانند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر