داعش خبرنگار امریکایی را سر برید

۱۳۹۳/۰۵/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۱۶

جهان گروه «امارت اسلامی عراق و شام» ویدیویی روی اینترنت بارگذاری کرده که در آن سربریدن یک خبرنگار امریکایی نشان داده می‌شود.

به گزارش بلومبرگ، این خبرنگار «جیمز فولی» نام دارد و به عنوان خبرنگار آزاد در سال 2012 در س. ریه مشغول به فعالیت بود که در آنجا توسط نیروهای داعش ربوده شد. این گروه تروریستی اعلام کردند که فولی را به‌خاطر حملات هوایی اخیر امریکا به مواضع‌شان در عراق می‌کشند. هنوز صحت این ویدیو به‌طور مستقل سنجیده نشده است، اما کاخ سفید گفته در صورتی که این تصاویر واقعی باشند، نسبت به آن عکس‌العمل نشان خواهد داد. خانواده این خبرنگار اعلام کرده‌اند: «می‌دانیم که بسیاری از شما به دنبال پاسخ یا تایید هستید. لطفا صبور باشید تا ما تمام اطلاعات را کسب کنیم. خانواده فولی را در دعاهایتان فراموش نکنید». جیمز فولی در خاورمیانه فعال بود و برای وبسایت امریکایی «گلوبال پست» و بنگاه‌های خبری دیگر از جمله خبرگزاری فرانسه کار می‌کرد. در ویدیوی منتشر شده، آقای فولی در لباسی نارنجی، در کنار مردی سیاهپوش و مسلح در جایی که شبیه صحراست زانو زده است. مرد مسلح که صورتش را هم پوشانده، انگلیسی را با لهجه بریتانیایی حرف می‌زند و می‌گوید که مرگ این روزنامه‌نگار به‌خاطر حملات هوایی امریکا علیه مواضع داعش در عراق است. امریکا اخیرا مواضع این گروه در شمال عراق را هدف قرار بود و به جنگجویان عراقی و کرد برای بازپس‌گیری این مناطق از دست داعش کمک کرده بود. در بیانیه‌یی که «گلوبال پست» منتشر کرده از مردم خواسته شده تا برای فولی دعا کنند و آنها هنوز نمی‌توانند صحت این ویدیو را تایید کنند. در این ویدیو، فرد دیگری هم دیده می‌شود که تروریست‌های داعش او را هم گزارشگری امریکایی معرفی می‌کنند.

هواداران این گروه از تروریست‌ها پیش‌تر تهدید کرده بودند که شهروندان امریکا را هدف قرار می‌دهند و گفته بودند: «همه شما را در خون غرق می‌کنیم.»این گروه متهم است که تعداد زیادی از مردم را در شمال عراق و شرق سوریه کشته‌اند. خشونت‌های آنها سبب آوارگی حدود یک‌میلیون و دویست هزار نفر از مردم عراق شده است. این گروه که با ایده برپایی خلافت اسلامی شکل گرفته، پیروان دین مسیحیت و ایزدی‌ها را می‌کشد. برخورد آنها با شیعیان نیز مشابه است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر