اقتصادهمسایه

۱۳۹۴/۰۳/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۱۰۷۳

ژاپن و قطر قرارداد نیروگاه برق امضا کردند

دو شرکت تپکو و میتسوبیشی ژاپن با قطر، یک قرارداد 2.5میلیارد دلاری برای احداث نیروگاه برق به قدرت 2.4مگاوات امضا کردند. خبرگزاری کیودو از توکیو گزارش داد که ارزش این قرارداد که ساخت آن از سال2017 آغاز می‌شود، 2میلیارد و500میلیون دلار برآورد شده است. در این طرح اقتصادی قرار است یک توربین گازی سیکل ترکیبی نیروگاه برق همراه با یک کارخانه تهیه آب شیرین احداث شود. این گزارش حاکیست که شرکت‌های ژاپنی درنظر دارند سهم سود خود را در قطر باتوجه به چشم‌انداز افزایش تقاضا برای آب شیرین در آن کشور افزایش دهند. شرکت‌های یادشده در مزایده بین‌المللی شرکت «آب و برق سراسری قطر» در بهار سال2014 برنده شدند. تپکو که یک شرکت ژاپنی است که مسوولیت اداره چند راکتور هسته‌یی در ژاپن را داراست که یکی از آنها «فوکوشیما دایچی» است که در زلزله مارس سال2011 به‌شدت آسیب دید و باعث تعطیل راکتورهای اتمی در آن کشور شد.


اقدام عربستان برای خرید تانکرهای نفتکش غول‌پیکر

عربستان سعودی تا سال۲۰۱۷میلادی ۵ تانکر نفتی غول‌پیکر تحویل می‌گیرد. به گزارش پایگاه خبری «ترید عربیا»، شرکت ملی کشتیرانی عربستان که به‌عنوان تنها عامل ارسال محموله‌های نفتی این کشور است، قراردادی را با شرکت کشتی‌سازی «هویندا» برای خرید ۵ تانکر نفتکش غول‌پیکر امضا کرد.

درهمین حال شرکت کشتی‌سازی «هویندا» قرار است این ۵ تانکر نفتکش غول‌پیکر را تا سال۲۰۱۷میلادی تحویل عربستان بدهد. همچنین ظرفیت هر تانکر نفت کش ۳۰۰هزار تن است.


افت اقتصاد روسیه همچنان ادامه دارد

رشد اقتصادی روسیه در سه‌ماهه نخست سال‌جاری میلادی به 1.9درصد کاهش یافته و این روند نزولی همچنان ادامه دارد. به‌نوشته روزنامه کامرسانت، رشد اقتصادی روسیه در سه‌ماهه نخست سال‌جاری میلادی نسبت به مدت مشابه سال گذشته میلادی به 1.9درصد کاهش یافته است. درهمین حال، این مقدار کاهش به تحریم‌های غرب علیه این کشور و همچنین کاهش جهانی قیمت انرژی نسبت داده می‌شود. براساس گفته برخی تحلیلگران، این نرخ رشد بهتر از عدد پیش‌بینی شده برای اقتصاد روسیه به حساب می‌آید.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر