سایه بحران یونان بر سر بازارها

۱۳۹۴/۰۲/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۰۱۷۷


گروه جهان بحران یونان و چشم‌انداز شرایط مالی این کشور و نیز رشد کند اقتصادی در چین از دلایلی بود که باعث شد تا شاخص‌های سهام در وال استریت روز دوشنبه ضرر کنند.

به گزارش رویترز درحالی که گزارش اشتغال در ماه آوریل باعث شد تا شاخص‌های وال استریت روز جمعه را با رونق خوبی پشت سر بگذارند، چشم‌انداز بحران مالی یونان و نیز خبر رشد اقتصادی کند چین بازار را آشفته کرد.

بحران یونان به مرحله خطرناکی رسیده است. این کشور نه تنها نمی‌تواند قرض خود به صندوق بین‌المللی را پرداخت کند بلکه در صورتی که این کشور با بدهکارانش به توافق نرسد و خروج از منطقه یورو را در دستور کار قرار دهد نیز مشکلات این کشور پایان نمی‌یابد زیرا دولت یونان پولی برای پرداخت حقوق کارکنانش نیز ندارد.

از طرف دیگر کاهش قیمت نفت از عوامل دیگری بود که روی فعالیت بازار در روز دوشنبه تاثیر گذاشت. این درحالی بود که در 6 هفته اخیر قیمت نفت رو به افزایش هرچند اندک داشت. یکی از دلایل این کاهش به اعتقاد تحلیلگران رونق تولید نفت شیل در امریکاست. از طرف دیگر اوپک، سازمان کشورهای تولید‌کننده نفت نیز اعلام کرد انتظار ندارد که تا دهه آینده نفت به 100دلار برای هر بشکه برسد. این موضوع باعث شد تا سهام شرکت‌های انرژی به‌شدت کاهش پیدا کند.

به این ترتیب شاخص سهام داوجونز 54 واحد از دست داد و با 3/0درصد تنزل به واحد 18137.06 رسید. شاخص سهام استاندارد‌اندپورز نیز با از دست دادن بیش از 5 واحد با 26/0درصد تنزل در جدول به واحد 2110.65 رسید. شاخص سهام تکنولوژی نزدک با به دست آوردن یک واحد 03/0درصد در جدول ترقی کرد و به واحد 5005.09 رسید.

اما در توکیو شاخص‌های سهام سه‌شنبه، روز بدون نوسانی را پشت سر گذاشتند و البته گزارش درآمد شرکت‌های ژاپنی کمک کرد تا سرمایه‌گذاران ضرر جلسه صبح که ناشی از نگرانی برای اوضاع یونان بود را در جلسه بعدازظهر جبران کنند.

به این ترتیب شاخص سهام نیکی برای روز سه‌شنبه دفتر خود را در واحد 19.629.84 بست که تغییر ناچیزی را نسبت به روز دوشنبه نشان می‌دهد. شاخص سهام توپیکس نیز با به دست آورد 3/0درصد به واحد 1602.27 رسید.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر