امریکا: ملک سلمان از غیبت در کمپ‌دیوید متاسف است

۱۳۹۴/۰۲/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۰۱۷۵

گروه جهان

کاخ سفید امریکا اعلام کرده ملک سلمان، پادشاه عربستان، در گفت‌وگوی تلفنی با باراک اوباما از غیبت خود در نشست مشترک کشورهای عرب حوزه خلیج‌فارس و امریکا در کمپ‌دیوید ابراز تاسف کرده است.

به گزارش العربیه، کاخ سفید اعلام کرده در این گفت‌وگوی تلفنی رهبران امریکا و عربستان بار دیگر بر عزم خود برای حل منازعات منطقه تاکید کرده‌اند. عربستان‌سعودی یکشنبه گذشته اعلام کرد که پادشاه این کشور در نشست دو روزه کمپ‌دیوید شرکت نخواهد کرد. این نشست از چهارشنبه به‌ دعوت رییس‌جمهوری امریکا و با حضور 6کشور عربی عضو شورای همکاری خلیج‌فارس آغاز می‌شود. پادشاه عربستان توقف بمباران مواضع حوثی‌ها در یمن را که از سه‎شنبه آغاز شده علت غیبت خود در نشست کمپ‌دیوید اعلام کرده است. شاهزاده نایف، ولیعهد عربستان، و جانشین او، محمد بن سلمان، ملک سلمان را در نشست کمپ‌دیوید نمایندگی می‌کنند. امرای امارات متحده عربی و بحرین نیز به پیروی از ملک سلمان از شرکت در این نشست امنیتی خودداری کرده‌اند. به‌ گفته ناظران، غیبت پادشاه عربستان‌سعودی در نشست کمپ‌دیوید گویای ناخشنودی ریاض از سیاست‌های واشنگتن در قبال جمهوری اسلامی ایران است. مقام‌های کاخ سفید گفته‌اند که اجلاس دو روزه امریکا و کشورهای عرب حوزه خلیج‌فارس مناسبتی برای اعلام تصمیم‌های مهم درخصوص سپر دفاع موشکی و همچنین برگزاری رزمایش‌های مشترک در منطقه خواهد بود.

رسانه‌های خبری گزارش داده‌اند: جنگنده‌های متجاوز عربستان سه‌شنبه در 12نوبت چندین منطقه مسکونی در شمال و غرب شهر صنعا را هدف قرار دادند. جنایت عربستان در حالی صورت پذیرفته که عربستان از سه‌شنبه آتش‌بس اعلام کرده بود. عربستان با ائتلاف 9 کشور عربی منطقه به جز عمان از ششم فروردین سال جاری حملات گسترده‌یی علیه فقیرترین کشور عربی منطقه به اجرا گذاشت تا عبد ربه منصور هادی، رییس‌جمهوری فراری و مستعفی یمن را به حاکمیت بازگرداند و از قدرت گرفتن انصارالله که امنیت شهرهای این کشور را تامین می‌کند، جلوگیری کند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر