اقتصاد همسایه

۱۳۹۴/۰۲/۰۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۸۵۳۱

نرخ بیکاری 30درصدی در میان جوانان عرب

براساس اعلام سازمان کار اعراب، افزایش ناآرامی و کاهش سرمایه‌گذاری در کشورهای عربی، نرخ بیکاری جوانان در این کشورها را به بیش از 30درصد افزایش داده است.

به گزارش المانیتور، بنا به گفته احمد محمد لقمان، دبیرکل سازمان کار اعراب، نرخ بیکاری جوانان زیر 30سال در کشورهای عربی، به بیش از 30درصد افزایش یافته است. وی اعلام کرد: کاهش سرمایه‌گذاری و افزایش ناآرامی‌ها در کشورهای عربی نرخ بیکاری جوانان عرب را به‌شدت افزایش داده است. این مقام عربی افزود: «به‌دلیل عدم نیاز بخش خصوصی به تخصص فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها، بسیاری از این افراد موفق به یافتن شغل در کشورهای عربی نمی‌شوند.»


کشف 4 میدان نفتی و گازی در کویت

شرکت ملی نفت کویت در ادامه عملیات کاوش و شناسایی ذخایر نفت و میادین گاز در این کشور، از کشف 4 میدان نفتی و گازی در شمال و غرب خاک خود خبر داد.

به گزارش ایرنا «هاشم الهاشم» رییس هیات‌مدیره شرکت نفت کویت در گفت‌وگو با خبرنگاران تصریح کرد: میادین کشف شده دارای حجم بالایی از نفت سبک و گاز است و این اکتشافات می‌تواند جایگاه کویت را در بازارهای جهانی ارتقا داده و در عین حال تولید نفت را برای سال‌های طولانی در این کشور تضمین کند. وی در ادامه با بیان اینکه ذخایر میادین نفتی کشف شده، نفت‌خام سبک هستند، گفت: میدان نفتی دیگری نیز کشف شده که دارای حجم بالایی نفت سنگین است و به شیوه‌های معمول توسعه و تولید می‌توان به آن دست پیدا کرد. شایان ذکر است کویت به‌‌عنوان یکی از اعضای مهم سازمان اپک سیاست میانه‌رویی را همواره در قبال تحولات بازار نفت در پیش گرفته و درحال حاضر با کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی از ذخایر مالی خود جهت اجتناب از کسری بودجه دولت استفاده می‌کند. مسوولان کویتی همچنین اعلام کرده‌اند که این کشور قصد دارد ظرفیت خود در تولید نفت را طی چند سال آینده به 4میلیون بشکه در روز افزایش دهند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر