ورزشگاه جام‌جهانی برزیل به فروش گذاشته شد

۱۳۹۴/۰۱/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۵۲۳

گروه جهان| شرکت مهندسی «اوای‌اس» برزیل به دلیل کاهش سرمایه ناشی از رسوایی مالی شرکت دولتی نفت پتروبراس، ورزشگاه جام‌جهانی فوتبال این کشور را برای فروش گذاشت.

به گزارش رویترز، در پی بروز مشکلات سرمایه‌یی در شرکت مهندسی اوای‌اس به دلیل رسوایی فساد مالی شرکت پتروبراس، این شرکت ورزشگاه جام‌جهانی برزیل را در شهر ناتال به فروش گذاشت. این شرکت در نظر دارد ورزشگاه دوناس در شهر ناتال را به همراه ٥٠درصد از سهام خود در ورزشگاه فونته‌نووا در شهر سالوادور به فروش برساند. شرکت اوای‌اس ماه‌هاست که تحت تاثیر تحقیقات فساد مالی شرکت دولتی نفت پتروبراس برزیل قرار گرفته، تحقیقاتی که دسترسی این شرکت ساختمانی را برای تامین مالی محدود کرده است.

رکود اقتصادی، مشکلات دولت و کاهش ارزش واحد پول برزیل سبب شده است تا شرکت اوای‌اس برای تمرکز روی فعالیت‌های اصلی ساختمانی، سهام خود را در ورزشگاه‌ها و بخش‌های دیگر بفروشد. گروه اوای‌اس ٥٩١میلیون رئال (معادل ١٨٧میلیون دلار) برای بازسازی ورزشگاه قدیمی فونته‌نووا در شهر سالوادور و ٤٢٣میلیون رئال (معادل ١٣٤میلیون دلار) برای ساخت ورزشگاه جدید دوناس هزینه کرده بود. در مسابقات جام‌جهانی سال ٢٠١٤میلادی، ورزشگاه فونته‌نووا میزبان ٦بازی و ورزشگاه دوناس میزبان چهار بازی بود. خبر فروش ورزشگاه دوناس آخرین خبر ناخوشایند برای فوتبال برزیل پس از مسابقات جام‌جهانی به شمار می‌رود. باشگاه اسپورته کلاب باهیا، یکی از بزرگ‌ترین باشگاه‌های شهر سالوادور، نیز اوایل هفته گذشته اعلام کرده بود که به دلیل احترام نگذاشتن مالکان ورزشگاه فونته‌نووا به طرفداران، برنامه خود را برای استفاده از این ورزشگاه لغو می‌کند. در پی رسوایی مالی پتروبراس و وارد شدن اتهاماتی از قبیل پولشویی و رشوه‌خواری به این شرکت نفتی، پلیس برزیل سال گذشته پس از انجام تحقیقات ویژه ٢٧‌نفر را به اتهام شراکت در رسوایی فساد مالی چند میلیارد دلاری بازداشت کرد. در میان بازداشت‌شدگان نام رناتو دوکه، مدیر سابق خدمات مهندسی این شرکت نفتی، نیز دیده می‌شد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر