لندن هم به جرگه بهشت فراریان مالیاتی پیوست

۱۳۹۳/۱۲/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۴۲۹

گروه جهان

سازمان شفافیت بین‌المللی با انتشار گزارشی اعلام کرد: شواهد فزاینده‌یی وجود دارد که انگلیس به مامن سرمایه‌های نامشروع سراسر دنیا تبدیل شده است.

به گزارش المیادین، سازمان شفافیت بین‌المللی از مقامات انگلیس خواسته شرکت‌های خارجی را که در انگلیس ملک خریداری می‌کنند به اعلام صاحبان واقعی آنها ملزم کند تا جلوی استفاده از پول‌های کثیف در خریدوفروش‌ها گرفته شود. رابرت بارینگتون، مدیر اجرایی موسسه یادشده، این امر را ناشی از قوانینی می‌داند که به شرکت‌هایی که خارج از انگلستان ثبت شده‌اند و فعالیتی غیر از آنچه اعلام کرده‌اند، دارند این امکان را می‌دهد تا در انگلیس به تملک املاک بپردازند. این موسسه نظارتی می‌گوید: بیش از 36هزارفقره ملک معادل 3هزارو600 کیلومترمربع از اراضی لندن، پایتخت انگلیس در تملک اینگونه شرکت‌ها است. درحالی که قیمت مسکن در لندن درچند سال گذشته با افزایش چشمگیری رو‌به‌رو بوده تقریبا از هر 10فقره ملک در منطقه «وست‌مینستر» که مقر دولت انگلیس است، یک ملک در مالکیت شرکت‌هایی است که در انگلستان ثبت نشده‌اند. این میزان در مناطق گران‌قیمت «کنزینگتون» و «چلسی» 7.3دهم درصد افزایش داشته است.

بنا بر این گزارش، شرکت‌های ثبت شده در اراضی «ورجین آیلندز» که بهشت مالیاتی محسوب می‌شود فقط در سال2011 املاکی را به ارزش 3میلیارد و800میلیون پوند در انگلستان خریداری کرده‌اند. شفافیت بین‌الملل همچنین فاش کرده است، چندین فقره از این املاک به ارزش حدود 200میلیون پوند از سال2004میلادی به ظن خریداری از طریق وجوه نامشروع تحت تحقیق قضایی قرار گرفته است. این موسسه در گزارش خود به نقل از برآورد سازمان ملل می‌افزاید که رقم فاش‌شده صرفا یک درصد سرمایه‌های پنهان در انگلیس است و آمار واقعی پولشویی بسیار بالاتر از این مقدار است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر