اقتصاد همسایه

۱۳۹۳/۱۲/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۶۳۰

ادامه سیر نزولی قیمت طلا در بازار امارات

بهای طلا در معاملات بازار امارات در روز دوشنبه به سیر نزولی خود در یک ماه اخیر ادامه داد و با کاهش بیش از یک دلاری نسبت به هفته گذشته مواجه شد. به‌ گزارش ایرنا از ابوظبی به نقل از منابع بازار امارات، بهای هر گرم طلای 24عیار در این بازار 141درهم و 83 فلس (38دلار و 69 سنت) اعلام شد که این رقم نسبت به آخرین معاملات هفته گذشته یک دلار و 20سنت کاهش یافته است. قیمت کنونی طلا در بازار امارات نسبت به مدت مشابه در ماه گذشته حدود سه دلار کاهش نشان می‌دهد. منابع بازار طلا در امارات، این کاهش را همسو با تحولات جاری در بازارهای جهانی و افزایش برابری دلار ارزیابی می‌کنند. این منابع افزودند: ارزش برابری دلار در برابر یورو عامل مهمی برای نرخ‌گذاری طلاست به‌ویژه آنکه بهای این فلز در امارات و کشورهای دیگر حاشیه خلیج فارس با دلار امریکا نرخ‌گذاری می‌شود. امارات یکی از بزرگ‌ترین صادر‌کننده مجدد طلا در خاورمیانه است.


لیبی شرکت‌های تجاری ترکیه را تحریم کرد

نخست‌وزیر لیبی طرح حذف شرکت‌های ترکی از اجرای تمامی پروژه‌ها در لیبی را تصویب کرد. به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی رسمی دولت لیبی، تروریست‌های فجر لیبی و انصارالشریعه در لیبی ضربه محکمی از دولت عبدالله الثنی که شرکت‌های تجاری ترکیه را از اجرای تمامی پروژه‌های لیبی محروم کرد، دریافت کردند. الثنی بازنگری در همه قراردادهای تجاری با شرکت‌های خارجی به‌علاوه حذف شرکت‌های ترکی از پروژه‌های لیبیایی در این کشور را مورد تاکید قرار داد.

عبدالله‌ الثنی هفته گذشته ترکیه را به‌دلیل مداخلات دولت آنکارا در امور لیبی و حمایت از داعش تهدید به توقف همکاری با شرکت‌های آن کرد.

این درحالی است که دولت اردوغان مداخله در امور لیبی را تکذیب کرده و آن را شایعه‌یی می‌داند که منبع آن خارج از لیبی است و به نخست‌وزیر لیبی هشدار داد در صورت عدم توقف این شایعات اقداماتی اتخاذ خواهد کرد.

از زمان معمر قذافی دیکتاتور سابق لیبی، شرکت‌های ترک چندین قرارداد در لیبی به‌ویژه در بخش‌های دولتی و ساختمان دارند. پس از سقوط قذافی شرکت‌های ترک با وجود هرج و مرج در لیبی به این کشور بازگشتند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر