وال‌استریت ضرر کرد توکیو سود برد

۱۳۹۳/۱۲/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۳۵۰


جهان ابهام در چشم‌انداز توافق میان یونان و مقامات اروپا و نیز کاهش سهام وال مارت بزرگ‌ترین شرکت خرده‌فروشی امریکا باعث شد تا شاخص سهام داوجونز و استاندارد ‌اندپورز تنزل کنند.

به گزارش رویترز، مخالفت آلمان با استمهال دیون یونان و پافشاری یونان بر اینکه به این کشور برای پرداخت دیونش وقت بدهند، باعث شده است تا رسیدن به توافقی میان این کشور با سه گانه صندوق بین‌المللی پول، کمیسیون اروپا و نیز اتحادیه اروپا در هاله‌یی از ابهام قرار گیرد.

از طرف دیگر افول در قیمت انرژی که باعث شده درآمد شرکت‌های نفتی کاهش پیدا کند بر فعالیت سرمایه‌گذاران در روز پنج‌شنبه تاثیر گذاشت. هرچند درآمد شاخص استاندارد ‌اندپورز که معرف شرکت‌های نفتی است درسه ماهه آخر سال2014 بهتر از انتظار بود اما به هرحال تاثیر کلی کاهش قیمت نفت بر درآمد شرکت‌های نفتی روی عملکرد بازار تاثیرگذار بود.

فروشگاه‌های بزرگ زنجیره‌یی وال مارت اعلام کرده است که احتمالا درآمد این شرکت خرده‌فروشی در سه ماهه آخر سال2014 به‌دلیل افزایش ارزش دلار از پیش‌بینی‌ها کمتر باشد. این موضوع باعث افت سهام وال مارت و در نتیجه شاخص داوجونز شد. با اینهمه کارشناسان معتقدند که جریان بازار باوجود برخی اخبار ناخوشایند همچنان قدرتمند باقی می‌ماند هرچند برخی روزها در نبود خبر انگیزه بخش از اقتصاد ضرر کند.

به این ترتیب شاخص داوجونز 44واحد از دست داد و با 0.24درصد تنزل در جدول به واحد 17985.77 رسید. شاخص سهام استاندارد ‌اندپورز نیز با از دست دادن 2واحد، 0.11درصد در جدول تنزل کرد و به واحد 2097.45 رسید. شاخص سهام تکنولوژی نزدک اما با به دست آوردن 18واحد، 0.37درصد به دست آورد و به واحد 4924.70 رسید.

در توکیو شاخص‌های سهام برای سومین روز پیاپی سود کسب کردند. این رونق در وهله اول تحت تاثیر اخبار خوب از اقتصاد امریکا بود. اما در عین حال سهام بانک‌ها در روز جمعه تنزل کرد زیرا فعالان بازار پس از سود خوبی که در روزهای گذشته به دست آورده بودند، بهتر دیدند که آخرین روز هفته را با احتیاط سپری کنند.

شاخص سهام نیکی در روز جمعه 0.4درصد به دست آورد و به واحد 18332.30 رسید که بالاترین حدی است که نیکی از ماه مه 2000 تاکنون به آن رسیده است. شاخص نیکی دفاترش را برای هفته نیز با 2.3درصد سود بست. شاخص سهام توپیکس نیز با به دست آوردن 0.4درصد به واحد 1500.33 رسید.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر