بنگاه‌ها

۱۳۹۳/۱۰/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۷۶۲

امارات ظرفیت تولید نفت خود را افزایش می‌دهد

امارات اعلام کرد: طرح افزایش ظرفیت تولید خود به ۳.5‌میلیون بشکه در روز تا سال۲۰۱۷ را ادامه خواهد داد. به گزارش بلومبرگ، با وجود اینکه فزونی عرضه، قیمت نفت را به پایین‌ترین رقم در بیش از پنج سال اخیر رسانده، امارات اعلام کرد؛ همچنان طرح افزایش ظرفیت تولید خود به 3.5‌میلیون بشکه در روز تا سال2017 را ادامه خواهد داد. پس از آنکه گلدمن‌ساکس و سوشیت‌جنراله پیش‌بینی خود از قیمت نفت را کاهش دادند، قیمت نفت به پایین‌ترین سطح از مارس2009 تاکنون رسید. براساس آمارهای گردآوری‌شده توسط بلومبرگ، امارات، پنجمین عضو بزرگ اوپک، در ماه گذشته میلادی روزانه 2.7‌میلیون بشکه نفت تولید کرده و ظرفیت تولید فعلی‌اش 3‌میلیون بشکه در روز است.


بانک مرکزی روسیه نرخ ‌بهره را کاهش می‌دهد

بانک مرکزی روسیه نرخ بهره را در این کشور به 15‌درصد کاهش می‌دهد. به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، صنایع روسیه خواستار کاهش نرخ بهره در این کشور به کمتر از 15‌درصد شدند. براساس این گزارش، بانک‌های روسی از بانک مرکزی کشور خود خواستند نرخ بهره را 15‌درصد در نظر بگیرد، اکنون نرخ بهره در این کشور 17.5‌درصد است. اکساکو نایب‌رییس کمیته دومای دولتی روسیه گفت: «با وجود پایداری در بازار مبادلات خارجی و انتظار برای ورود بودجه و مالیات، بانک‌ها با کمبود نقدینگی مواجه هستند. » اکساکو معتقد است؛ بانک‌ها در روسیه نگران هستند نرخ بهره بالا، بحرانی را در بخش مالی این کشور ایجاد کند. بانک مرکزی روسیه دو‌بار در کمتر از یک‌هفته در دسامبر گذشته نرخ بهره را در این کشور افزایش داد.


عراق قیمت نفت خود را در بازار آسیا افزایش داد

عراق قیمت نفت خود برای عرضه در بازار آسیا را ۳۰سنت افزایش داد. به گزارش بلومبرگ، پس از آنکه عربستان قیمت نفت خود در منطقه را افزایش داد؛ عراق، دومین تولیدکننده بزرگ عضو اوپک نیز قیمت فروش نفت سبک بصره خود برای تحویل در ماه فوریه در آسیا را 30سنت در هر بشکه افزایش داد. نفت بصره نفت اصلی عراق محسوب می‌شود. تخفیف اعلام‌شده برای قیمت نفت سبک بصره در ماه فوریه پایین‌تر از تخفیف 4دلاری اعلام‌شده برای این نفت در ماه ژانویه است. تخفیف ارایه‌شده در ماه ژانویه بزرگ‌ترین تخفیف برای نفت عراق حداقل از اگوست2003 تاکنون بوده است. رابین‌میلز، رییس موسسه مشورتی منار انرژی در دوبی گفت: «این اقدام در راستای اقدام عربستان انجام می‌گیرد... عربستان معمولا ایجاد‌کننده روند است و همه باید این را در ذهن داشته باشند».

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر