توکیو هفته را با سود آغاز کرد

۱۳۹۳/۱۰/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۶۴۴


جهان خبر بودجه 800 میلیارد دلاری شینزو آبه برای رهایی اقتصاد ژاپن از کسادی، از دلایل مهمی بود که باعث شد تا شاخص‌های سهام در توکیو روز خود را با رونق سپری کنند. این چهارمین روز متوالی رونق توکیو بود.

به گزارش رویترز، امروز شاخص سهام نیکی در بورس توکیو با 18/0درصد افزایش یافت و به واحد 17197 رسید. شاخص سهام هنگ سنگ در بورس هنگ کنگ با 44/0درصد افزایش افزایش یافت. شاخص سهام شانگهای کامپوزیت با 97/1درصد افزایش معادل 43/26 واحد افزایش به 36/3562 واحد رسید. به‌نظر می‌رسد که خبر دستگیری یکی از کارمندان بلندپایه سازمان امنیت چین در مبارزه جدیدی که برای فساد آغاز شده است، تاثیری بر جریان بازار نگذاشته است.

بورس‌های عربی نیز همسو با بازارهای جهانی روند کاهشی داشتند البته سه بورس هم رشد ناچیزی را به ثبت رساندند.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع‌رسانی بازار سرمایه (سنا) نخستین هفته سال جاری میلادی درحقیقت تداوم روند نزولی بازارهای مالی جهان در انتهای سال گذشته بود. براساس این گزارش، سه بازاری که در آخرین روز معاملاتی توانستند با کمی افزایش بازارها را امیدوار کنند بورس لبنان با 0.5درصد، مصر با 0.2درصد و قطر با 0.1درصد بودند.

این درحالی است که هفت بورس دیگر، سال را با بازده منفی آغاز کردند و بورس دوبی با 2.6درصد نزول بدترین عملکرد را داشت.

از میان دیگر بازارهای منفی، شاخص سه بورس عربستان، عمان و ابوظبی بیش از یک درصد و 3 بورس بحرین، اردن و کویت هم کمتر از یک درصد منفی شدند. براین اساس تحلیل هفتگی بازارهای عربی نشان‌دهنده این است که شروع هفته تا روز پنج‌شنبه بورس‌های عربی همچنان متاثر از کاهش قیمت جهانی نفت بوده و روندی نزولی داشتند.

تنها روز پنج‌شنبه گذشته بود که با اعلام گزارش کاهش ذخایر نفت خام در امریکا بهای جهانی این ماده را به بیش از بشکه‌یی 50 دلار رساند و همین امر روند نزولی بورس‌ها در آخر هفته را متوقف کرد.

همچنین گزارش‌های مثبت شرکت‌ها در صعود آخر هفته تاثیر مثبت داشت. البته تحلیلگران معتقدند قیمت 56 دلاری نفت همچنان بر بازار فشار وارد می‌کند. در عربستان سهام گروه بانکی پیشرو روند صعودی بودند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر