۱۰شغل پراسترس در ۲۰۱۵ از آتش‌نشانی تا خبرنگاری

۱۳۹۳/۱۰/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۶۴۳

جهان مجله اقتصادی فوربس با معرفی ۱۰شغل پراسترس سال۲۰۱۵ نخستین شغل پراسترس را آتش‌نشانی اعلام کرد و خبرنگاری را در جایگاه دهم از این نظر قرار داده است.

نخستین شغل پراسترس از نظر این گزارش شغل آتش‌نشانی است که به‌دلیل مواجهه دایمی با خطرات جانی، از درجه استرس بالایی برخوردار است. متوسط درآمد سالانه هر آتش‌‎نشان در امریکا 45‌هزار و 600دلار است و پیش‌بینی شده که میزان دستمزد آنها تا سال2022، هفت‌درصد رشد داشته باشد. دومین شغل پراسترس، سربازی ارتش است که متوسط درآمد سالانه این شغل در امریکا 28‌هزار و 800دلار ذکر شده است. سومین شغل پراسترس که شاید به نوعی بی‌شباهت با شغل قبلی نیست، ژنرالی ارتش است. هر ژنرال ارتش امریکا سالانه به‌طور متوسط 196‌هزار و 300دلار حقوق دریافت می‌کند که در مقایسه با حقوق سربازان تقریبا هفت برابر است.

چهارمین شغل پراسترس سال2015 خلبانی اعلام شده است. شاید گنجانده شدن این شغل در فهرست 10شغل پراسترس سال2015، با حوادث تلخ صنعت هوانوردی جهان در سال2014 بی‌ارتباط نباشد، درآمد متوسط هر خلبان در امریکا 98‌هزار و 400دلار است و پیش‌بینی شده که درآمد این شغل تا سال 2022، یک‌درصد کاهش یابد.

پنجمین شغل پرخطر، شغل پلیس است. درآمد متوسط هر افسر پلیس امریکا 57‌هزار دلار است و پیش‌بینی شده که این رقم تا سال2022 میلادی، 5درصد افزایش یابد. در پی وقوع چندین مورد قتل سیاه‌پوستان به دست پلیس امریکا، حس بی‌اعتمادی نسبت به پلیس در جامعه این کشور و به‌خصوص در میان سیاه‌پوستان به‌شدت افزایش یافته است.

ششمین شغل پراسترس در سال2015 هنرپیشگی است. درآمد متوسط برای هر هنرپیشه امریکایی 46‌هزار و 100دلار اعلام شده و پیش‌بینی شده که این رقم تا سال2022، چهار درصد افزایش یابد.

هفتمین شغل پراسترس، گویندگی رادیو و تلویزیون است. شاید اجرای برنامه‌ها به شکل زنده و غیرقابل پذیرش بودن هرگونه اشتباه در حین اجرا، علت اصلی قرار گرفتن شغل گویندگی در این فهرست باشد. درآمد متوسط هر گوینده 60‌هزار و 100دلار است و پیش‌بینی شده که میزان درآمد این شغل تا سال 2022میلادی، 2درصد افزایش یابد.

هشتمین شغل پراسترس، هماهنگ‌کننده مراسم‌ها است که درآمد سالانه آن به 45‌هزار و 800دلار می‌رسد. پیش‌بینی شده که درآمد این شغل تا سال2033، با رشد قابل‌توجه 33‌درصدی همراه باشد.

نهمین شغل پراسترس، شغل عکاس خبری است. درآمد متوسط هر عکاس خبری 42‌هزار و 300دلار است و پیش‌بینی می‌شود که این رقم تا سال2022، سه درصد افزایش یابد.

دهمین شغل پراسترس، نیز خبرنگاری است. در جهان امروز که مردم تمام کشورها بلافاصله از حوادث مختلف رخ داده در نقاط مختلف جهان مطلع می‌شوند، شغل خبرنگاری شاید علاوه‌بر قرار گرفتن در فهرست پراسترس‌ترین‌ها، در فهرست مهم‌ترین مشاغل جهان نیز قرار بگیرد. خبرنگاران در میدان جنگ بدون سلاح همپای سربازان حاضر می‌شوند تا حوادث را برای مخاطبان خود روایت کنند.

در این میان کم نیستند خبرنگارانی که در حین انجام کار جان خود را از دست می‌دهند. متوسط درآمد هر خبرنگار در امریکا 37‌هزار دلار در سال است، اما جالب اینجاست که با وجود اهمیت و حساسیت بالای شغل خبرنگاری، پیش‌بینی شده که میزان درآمد این شغل تا 2022میلادی، 13درصد کاهش می‌یابد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر