12 روزنامه‌نگار در فرانسه کشته شدند

۱۳۹۳/۱۰/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۳۲۷

ادامه از صفحه اول در فیلم منتشر شده پس از این حادثه به‌خوبی روشن است که افراد مسلح به نارنجک‌انداز و مسلسل مجهز بوده و به‌خوبی برای این عملیات آموزش دیده بودند.

فرانسوا اولاند، رییس‌جمهوری فرانسه با حضور در محل حادثه گفت: به فرانسوی‌ها می‌گویم که ساعات سختی را سپری می‌کنیم و یک عملیات تروریستی در کشور ما انجام شده که چندین کشته و زخمی برجای گذاشته است اما به همه اطمینان می‌دهم که ما مهاجمان را هرکجا که باشند، بسزای عملشان خواهیم رساند.

اولاند ادامه داد: فرانسه کشوری آزاد است و به قوانین پایبند. هیچ‌کس نباید فکر کند که می‌تواند در فرانسه با آزادی عمل اقدام به فعالیت‌های تروریستی کرده و آزادی بیان را محدود کند. وی تاکید کرد که در تمامی برنامه‌ها و طرح‌های امنیتی کشور بازنگری جدی انجام خواهد شد.

درهمین راستا، جامعه مسلمانان فرانسه با انتشار بیانیه‌یی ضمن وحشیانه خواندن این اقدام، آن را محکوم کرد. الازهر مصر و اتحادیه عرب نیز با محکوم کردن این اقدام، اعلام کردند که اقداماتی از این دست با قوانین اسلامی مطابقت ندارد. همچنین دیوید کامرون، نخست‌وزیر انگلیس در پیامی با «وحشیانه» خواندن این حمله بر حمایت کامل لندن از فرانسه در مبارزه با تروریسم تاکید کرد: انگلیس سطح هشدار امنیتی خود را به بالاترین سطح افزایش داد. کاخ سفید نیز این حمله را محکوم و اعلام کرده که امریکا آماده است با فرانسوی‌ها برای کمک به تحقیقات همکاری کند. خبرگزاری شینهوا گزارش داد: ژان کلود یونکر، رییس کمیسیون اروپا در واکنش به حمله اخیر این اقدام را حرکتی غیرانسانی و وحشیانه خواند و گفت: حمله به دفتر مجله طنز شارلی ابدو اقدامی غیرقابل تحمل است که همه ما را به چالش می‌کشد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر