داعش اعضای بدن نیروهای خود را می‌فروشد

۱۳۹۳/۱۰/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۵۵۷

جهان پس از تجارت موادمخدر و فروش آثار باستانی، گروه تروریستی داعش به سراغ فروش اعضای بدن نیروهای به هلاکت رسیده و گروگان‌های زنده خود رفته و طبق گزارش‌ها تاکنون از این راه دو میلیون دلار درآمد کسب کرده است.

به گزارش ایرنا به نقل از روزنامه دیلی‌میل، گروه داعش چند پزشک بیگانه را به‌صورت چند ماهه به استخدام خود درآورده است تا اعضای بدن کشته شده‌های خود اعم از افراد مسلح یا سایر طرفداران داعش را با هدف فروش و تجارت اعضای آنها از بدن خارج کنند. این گزارش می‌افزاید: «گروگان‌های زنده ازجمله کودکان نیز قربانی جداسازی اعضای بدن می‌شوند.»

دیلی‌میل در این زمینه به اظهارات یک پزشک به‌نام سیروان الموصلی استناد می‌کند که گفته است: داعش پزشکانی از تابعیت‌هایی غیرعراقی را به خدمت گرفته تا شبکه گسترده‌یی برای تجارت اعضای بدن ایجاد کند و این پزشکان در یکی از بیمارستان‌های موصل مستقر و مشغول به‌کار شده‌اند؛ امری که درآمدهای کلانی را عاید این گروه کرده است. وی می‌افزاید: «گروه تروریستی داعش سیستمی تخصصی را برای قاچاق اعضای بدن در بازار سیاه با تمرکز بر اعضایی مانند قلب، کبد و کلیه ایجاد کرده است.» به‌گفته این منبع آگاه، داعش این پزشکان خارجی را در بخشی جداگانه و به دور از سایر همکاران خود به‌کار مشغول کرده است به‌گونه‌یی که پزشکان محلی حق دیدار با آنها را ندارند. با این وجود، اطلاعات قاچاق اعضای بدن از این بخش تحت نظارت به بیرون درزکرده است. وی تصریح می‌کند: «بیشتر اعضای مثله شده جنازه‌ها متعلق به تروریست‌هایی است که در جنگ کشته و سریعا به بیمارستان منتقل می‌شوند، زخمی‌هایی که خویشاوندی ندارند یا افراد ربوده شده به‌دست تروریست‌ها.»

تازه‌ترین گزارش‌ها از عراق حاکی از آن است که پیشمرگ‌های کرد حمله داعش با یک خودرو حامل مواد شیمیایی به سنجار را ناکام گذاشته‌اند. این درحالی است که تروریست‌های داعش 70پیشمرگ کرد را به اسارت گرفته و آنها را به سوریه انتقال داده‌اند. به گزارش ایسنا قاسم ششو، فرمانده نیروهای پیشمرگ‌ در سنجار گفته است: «تروریست‌های داعش یک خودرو بمبگذاری شده را به‌سمت نیروهای پیشمرگ در شنکال فرستادند تا آن را منفجر کنند اما نیروهای پیشمرگ توانستند این خودرو را منفجر کنند. پس از این وقایع مشخص شد که تروریست‌ها از مواد سمی و شیمیایی در مواد منفجره‌یی که در این خودرو گذاشته بودند، استفاده کرده‌اند.» وی افزود: «آن‌ها می‌خواستند این خودرو را در میان پیشمرگ‌ها منفجر کنند اما هیچ یک از نیروهای ما در این میان آسیب ندید.»

پیش‌تر رسانه‌ها اخباری را منتشر کردند که حکایت از استفاده داعش از سلاح و مواد شیمیایی در برخی از مناطق داشت. در همین حال دید‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرده داعش 70مرد را که از نیروهای پیشمرگ هستند به اسارت گرفته و آنها را از عراق به حومه حسکه در خاک سوریه انتقال داده است. در همین راستا منابع پیشمرگ نیز اعلام کرده‌اند که توانسته‌اند با ناکام گذاشتن حمله گروهی از داعشی‌ها 15نفر از آنها را به هلاکت رسانده و 40 نفر را در سنجار بازداشت کنند. فرمانده هنگ وابسته به نیروهای پیشمرگ در مصاحبه با خبرگزاری آناتولی گفت: نیروهای پیشمرگ و ایزدی‌ها این اعضای داعش را زمانی بازداشت کردند که آنها می‌خواستند از طریق مسیرهای فرعی فرار کنند اما داعشی‌ها بازداشت شده و به یکی از مقرهای امنیتی انتقال داده شدند.

از سوی دیگر، منابع در مصاحبه با شبکه اسکای‌نیوز اعلام کردند که نیروهای عراقی شهر فلوجه را در استان الانبار در غرب عراق هدف قرار دادند. منابع تصریح کردند که در حملات به فلوجه که از چند ماه قبل توسط داعش اشغال شده چندین نفر کشته و زخمی شدند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر