مشکل سوخت یک‌میلیون خانواده انگلیسی

۱۳۹۳/۱۰/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۲۸۵

جهان یک‌میلیون و 27هزار خانوار انگلیسی قادر به تامین انرژی و سوخت منازل خود نیستند و نمی‌دانند زمستان امسال را چگونه سر کنند.

به‌گزارش ایندیپندنت، بنا بر اعلام آمارهای رسمی بیش از یک‌میلیون نفر از خانواده‌های انگلیسی قادر به تامین گرما و روشنایی خانه‌هایشان نیستند. براساس این گزارش کمبود سوخت در خانواده‌های انگلیسی به‌طور ثابت طی دهه گذشته افزایش یافته و به میزان یک‌میلیون و 27‌هزار خانواده رسیده است.

از این میزان 679‌هزار خانواده دارای والدین(پدرومادر) هستند و 348‌هزار خانواده تنها پدر یا مادر دارند. این کمبود سوخت به‌دلیل افزایش قیمت انرژی و سوخت و نیز بالا رفتن میزان عوارض دریافتی از سوی دولت به‌وجود آمده است اما برعکس بسیاری از خانواده‌های بازنشسته و مستمری‌بگیر از این فلاکت کاهش سوخت نجات یافته‌اند به‌دلیل کمکی که خانواده‌های بازنشسته برای انرژی دریافت می‌کنند و نیز به‌دلیل حمایت‌هایی که از بازنشسته‌ها صورت می‌گیرد. براساس آمارهای منتشره تقریبا 18درصد در انگلستان دچار کاهش سوخت هستند.

کارولین فلینت یکی از مقامات تغییرات آب و هوایی و انرژی در انگلستان گفت: «انگلیس با بحران انرژی مواجه است. همچنین خانواده‌هایی که قادر به پرداخت صورتحساب‌هایشان نیستند نگرانند که چگونه زمستان امسال را به پایان می‌برند.»

به‌گفته فلینت رویهم‌رفته مواجه شدن با کمبود انرژی در این کشور سال به سال بیشتر شده است. خانواده‌های تک‌والدی با افزایش بهای سوخت بیشتر ضربه می‌بینند چراکه بخشی از درآمد آنها صرف پرداخت هزینه انرژی و غذا می‌شود. از سوی دیگر دستمزدها هم بالا نمی‌رود و افزایش عوارض هم فشار مالی زیادی را بر آنها تحمیل می‌کند.

سطح کمبود سوخت در انگلیس بالاست. در سال2011، 25درصد خانواده‌ها در اسکاتلند و 29درصد در منطقه ولز در سطح(کمبود انرژی) قرار گرفته بودند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر