رونق بازارهای جهان در روزهای آخر سال

۱۳۹۳/۱۰/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۱۹۴


جهان شاخص‌های سهام در امریکا چهارمین روز متوالی از سود را به‌دلیل رونق سهام تکنولوژی سپری کردند.

به‌گزارش رویترز، با اینکه قیمت نفت در بازار دو دلار احیا شده است و بنا به پیش‌بینی کارشناسان، احتمالا قیمت نفت به‌زودی و از سال2015 سیر صعودی خواهد گرفت اما در بازار هنوز ارزش سهام شرکت‌های نفتی احیا نشده است و این شرکت‌ها هنوز از کاهش ارزش سهام خود رنج می‌برند اما روز دوشنبه رونق سهام شرکت‌های تکنولوژی و شرکت‌های کوچک باعث شد تا ضرر شرکت‌های نفتی جبران شود.

با این همه میزان دادوستد و معامله سهام در بازار محدود بود و یکی از دلایل این محدودیت معاملات، نزدیک بودن ایام تعطیلات کریسمس است و اینکه برخی از سرمایه‌گذاران از هم‌اکنون به تعطیلات رفته‌اند. یکی از سرمایه‌گذاران بازار می‌گوید که من نمی‌خواهم خیلی در این هفته فعال شوم. از وضعیت عمومی بازار راضی هستم و بنابراین نمی‌خواهم در روزهای پایانی سال خیلی ریسک کنم.

به‌این‌ترتیب، شاخص سهام داوجونز، 154واحد به دست آورد و 87/0درصد در جدول ترقی کرد و به واحد17959 رسید. شاخص سهام استاندارد‌اندپورز، 8واحد به‌دست آورد و 38/0درصد در جدول افزایش یافت و به واحد2078.54 رسید. برای این دو شاخص که در دو هفته گذشته به‌دلیل تنزل قیمت نفت، ضرر زیادی کرده بودند، اینکه توانستند رکورد تابستان خود را حفظ کنند، یعنی اوضاع بازار هنوز خوب است. شاخص سهام تکنولوژی نزدک نیز با به دست آوردن 16واحد یا 43/0درصد به واحد4781.42 رسید.

شاخص‌های سهام در توکیو نیز تحت‌تاثیر روزهای خوب وال‌استریت هفته را با رونق آغاز کردند. شاخص سهام نیکی در روز 1/0درصد ترقی کرد و به واحد17635.14 رسید. شرکت‌هایی که محصولات نقتی تولید می‌کنند از برندگان روز دوشنبه توکیو بودند. شاخص سهام توپیکس نیز با 2/0درصد افزایش به واحد1413.05 رسید.

در بازار معاملات ارزی، ارزش روبل ترقی کرد. دولت روسیه برای جلوگیری از سقوط روبل، از صادرکنندگان فشار خواسته است که دلارهای حاصل از فروش صادرات را به بازار عرضه کنند تا از بحران مالی1998 جلوگیری کند. به‌این‌ترتیب هر دلار به ازای 52روبل معامله شد این درحالی است که در هفته گذشته نرخ برابری روبل در برابر دلار به ازای هر دلار، 54.58روبل رسیده بود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر