خاورمیانه؛ دهمین بازار بزرگ کالاهای لوکس

۱۳۹۳/۱۰/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۱۹۱

جهان یک موسسه تحقیقاتی خاورمیانه را دهمین بازار بزرگ کالاهای تجملی در جهان معرفی و اعلام کرد ارزش بازار کالاهای تجملی جهان در سال۲۰۱۴ بالغ بر ۲۸۲میلیارد دلار بوده است.

براساس گزارش جدید موسسه تحقیقاتی «بین‌اندکو»، خاورمیانه دهمین بازار بزرگ کالاهای تجملی جهان است. در این گزارش آمده است، مصرف کالاهای تجملی در خاورمیانه امسال 11درصد افزایش یافته که عمدتا ناشی از افزایش سفر گردشگران خارجی به این منطقه بوده است.

کریل فابر، یکی از تحلیلگران موسسه بین و مسوول بخش خرده‌فروشی و کالاهای مصرفی در خاورمیانه گفت: «هرچند بازار بین‌المللی کالاهای لوکس تحت‌تاثیر عواملی نظیر کاهش رشد اقتصادی، ناآرامی در بخش‌هایی در جهان و کاهش ارزش پول قرار گرفته است، اما در کشورهای خاورمیانه همچنان تقاضا برای این نوع کالاها ادامه دارد.»

وی افزود: «این روند در پنج سال آینده به‌خصوص در کشورهای عضو شورای همکاری خلیج‌فارس ادامه خواهد داشت و مراکز خرید و فروشگاه‌های جدیدی برای عرضه کالاهای مارک‌دار ایجاد خواهد شد.»

فابر اضافه کرد: «میزان مصرف کالاهای تجملی در این منطقه به‌سرعت درحال رشد است و بازار خودروهای لوکس و به‌خصوص بخش سوپرخودروها در چند سال آینده رشد قابل‌توجهی خواهد داشت.»

به‌گفته کارشناسان، به‌دلیل رشد مراکز خرید بزرگ و افزایش قدرت خرید، میزان مصرف کالاهای تجملی در بازار کشورهای حوزه خلیج‌فارس رشدی مداوم را تجربه کرده است.

در گزارشی که اخیرا توسط موسسه مشورتی نایت‌فرانک منتشر شده است، از کشورهای قطر، امارات و عربستان به‌عنوان سه کشور مهم در شاخص فرصت‌های تجملی جدید نام برده شده است. امریکا در صدر فهرست بازارهای تجملی جهان قرار دارد و کشورهای ژاپن و ایتالیا در مقام دوم قرار دارند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر