اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۴/۰۸/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۲۹۶۴

برگزاری چهارمین نشست کارگروه

فرهنگی اجتماعی استان گلستان

چهارمین نشست کارگروه فرهنگی اجتماعی استان با حضور مدیرکل آسیب‌های اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد. در چهارمین جلسه کارگروه فرهنگی اجتماعی استان گلستان که با حضور مدیرکل آسیب‌های اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی کشور، طهماسبی-معاون سیاسی- امنیتی، نذیری-مدیرکل اجتماعی و فرهنگی و خانم غفاری- مدیرکل امور زنان وخانواده استانداری، خانم رحمانی - مدیرکل بهزیستی استان و دیگر اعضا این کارگروه در محل سالن اجتماعات استانداری برگزارشد، مدیرکل بهزیستی استان با بیان تنوع ویژگی‌های بومی وفرهنگی این استان به تشریح آسیب‌های اجتماعی به وجود آمده از این مساله پرداخت. رقیه رحمانی افزود: تنوع قومیتی در کنار توسعه‌یافتگی یک‌جانبه و عدم توجه به تاثیر این تغییرات در زیرساخت‌های نظام اجتماعی به ویژه خانواده، مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار در ظهور، بروز و شیوع آسیب‌های اجتماعی است. وی در ادامه با اشاره به جایگاه سازمان بهزیستی در برنامه رفاه و تامین اجتماعی خاطرنشان کرد: سازمان بهزیستی به عنوان تخصصی‌ترین واحد دولتی متولی رفاه و تامین اجتماعی بیش از 150وظیفه را در راستای توسعه نظام سلامت اجتماعی و روانی جامعه هدف را برعهده داشته که بخشی از این وظایف تخصصی است. وی همچنین به ارائه گزارشی از وضعیت آسیب‌های اجتماعی در استان و مداخلات و حمایت‌های روانی- اجتماعی سازمان بهزیستی به ویژه در حوزه کودکان خیابانی، طلاق، اورژانس اجتماعی، سکونتگاه‌های غیررسمی و... پرداخت و ابراز امیدواری کرد با هماهنگی سایر دستگاه‌های مرتبط و تعامل با یکدیگر گام‌های بیشتری می‌توان برداشت. در ادامه چهارمین جلسه کارگروه فرهنگی اجتماعی استان گلستان، مدیرکل آسیب‌های اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی کشور اظهار کرد: آسیب‌های نوپدید اجتماعی مانند استفاده از شبکه‌های مجازی، یک پدیده اجتماعی است و تنها کشور ما درگیر این مساله نیست. کردونی افزود: با وجود برخی شاخص‌های نامطلوب در کشور از بسیاری از نقاط جهان وضعیت بهتری داریم و برای ورود به مسائل اجتماعی باید نگاه واقع‌گرایانه داشته باشیم.

برگزاری مانور مقابله با بحران

در شهرستان فردوس خراسان جنوبی

مانور قطع گاز و مدیریت بحران شرکت گاز استان خراسان جنوبی با حضور مدیرکل بحران استانداری، نماینده اداره کل پدافند غیرعامل استانداری و برخی از مسوولان شهرستانی در شهر فردوس برگزار شد. به گزارش «تعادل» و به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان خراسان جنوبی، فرشید دشتی، مدیرعامل شرکت گاز استان، هدف از اجرای این مانور را ارزیابی کارکنان در مواجهه با بحران و مخاطرات اولیه و ثانویه، بالا بردن سطح آمادگی نیروها برای واکنش در شرایط اضطراری و شناسایی نقاط ضعف و قوت شرکت گاز عنوان کرد. وی درخصوص جزییات برگزاری این مانور گفت: براساس متن سناریو بحران طراحی شده در پی افت فشار گاز فرضی، گاز 570 مشترک جزء و عمده از قبیل CNG‌ها، مراکز تولیدی و صنعتی، درمانی، آموزشی، انتظامی و خدماتی از قبیل بیمارستان، مدارس، دانشگاه، نانوایی‌ها که ملزم به ذخیره سوخت دوم (مایع) و استفاده در شرایط بحران می‌باشند، قطع شد. دشتی تصریح کرد: در همین راستا و با تشکیل ستاد بحران در شرکت گاز استان خرسان جنوبی، نیروهای پشتیبانی و عملیاتی از واحدهای امدادی، تعمیرات، مخابرات، حمل و نقل، بسیج، HSE، روابط عمومی و حراست ستاد شرکت گاز استان با تجهیزات کامل به شهرستان فردوس اعزام شدند. این مقام مسوول بیان کرد: همچنین نیروهای تعمیراتی و امداد از استان‌های خراسان رضوی، یزد، کرمان و سیستان و بلوچستان به عنوان استان‌های معین به شهرستان فردوس عزیمت کرده که پس از استقرار نیروها در محل و اعلام حضور خود به فرماندهی بحران با توجه به تخصص و مهارت نیروها تقسیم‌بندی انجام به پنج گروه کاری، عملیاتی جهت وصل مشترکان گاز اقدام کردند. دشتی با اشاره به اینکه کلیه تمهیدات لازم جهت ورود به فصل سرد سال در شرکت گاز استان اتخاذ شده است از مشترکان گاز طبیعی در استان درخواست کرد در مصرف گاز طبیعی نکات مصرف بهینه و ایمن را مد نظر داشته باشند.

ورود دادستانی گرگان در صورت تجاوز

به منابع آبی و حقوق مردم

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان گلستان هاشمیان، رییس کل دادگستری استان گلستان، حقی دادستان گرگان و تنی چند از قضات دادگستری و مدیرعامل آب و فاضلاب شهری به همراه معاونان از تاسیسات آب و فاضلاب شهر گرگان بازدید کردند. در این بازدید حقی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان افزود: دادستانی در صورت تجاوز به منابع آبی و حقوق مردم ورود پیدا خواهد کرد. وی اظهار کرد: ما در این حوزه ورود پیدا کردیم تا مشکلات را ببینیم و تاثیرات کمبود آب که بر این شرکت و خدمات‌رسانی اثر می‌گذارد از نزدیک بررسی کنیم. دکتر هادی هاشمیان در این بازدید با بیان اینکه موضوع آب و بحران آن فرادستگاهی و مصداق حقوق بیت‌المال است، گفت: دستگاه قضایی استان در برخورد با متخلفان در حوزه آب تاکنون عملکرد خوبی داشته است. مدیرعامل آب و فاضلاب شهری استان هم در این بازدید، وضعیت فعلی منابع تامین آب شرب استان به ویژه گرگان را تشریح کرد و خواستار کمک و حمایت دادگستری در برخورد با متخلفان در حوزه آب شد. مهندس رحمتی اظهار کرد: در کشورهای پیشرفته مخصوصا کشورهای اروپایی که منابع آبی آنها بسیار غنی‌تر از ماست۱۶۰ لیتر در شبانه‌روز مصرف آنان است همچنین معاون بهره‌برداری آب و فاضلاب شهری گلستان در این بازدید اعلام کرد: در استان گلستان به ازای هر نفر ۱۳۰۰متر مکعب سهم آبی از منابع آبی تجدیدپذیر بوده در صورتی که میانگین کشوری چیزی حدود ۱۷۰۰متر مکعب است. مهندس مهیار خسروی افزود: با توجه به نشست‌هایی که در آبخوان‌های ما اتفاق افتاده آینده خوبی را برای تامین آب در شهر گرگان پیش‌بینی نمی‌کنیم. معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب استان گلستان گفت: از ابتدای سال 82 برای اجرای طرح فاضلاب شهر گرگان بالغ بر520 میلیارد ریال هزینه شده که برای به نتیجه رسیدن این مرحله بالغ بر 75 پیمانکار در سطوح مختلف در این شهر فعالیت کردند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر