اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۴/۰۸/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۲۹۴۷

بررسی پدیده ال‌نینو در منطقه خراسان‌جنوبی

در راستای احراز آمادگی‌های لازم در خصوص تغییرات جوی و پدیده ال‌نینو، کارگروه تامین سوخت و مواد نفتی استان به ریاست منطقه خراسان جنوبی برگزار شد.

به گزارش «تعادل» و به نقل از روابط‌عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان‌جنوبی، اصغری مدیر این منطقه گفت: با توجه به اطلاعیه‌های صادره در رابطه با تغییرات جوی و تاثیرات پدیده ال‌نینو و با عنایت به وضعیت خراسان جنوبی که با توجه به وضعیت و شرایط استان در معرض حوادث غیرمترقبه طبیعی بوده است، به دعوت منطقه تمام دستگاه‌های عضو کارگروه با حضور در جلسه شرایط نامساعد جوی را مورد بررسی قرار داده و درخصوص مقابله با شرایط خاص بحرانی تصمیمات مقتضی اتخاذ شد.

وی ضمن اعلام آمادگی در سوخت‌رسانی در شرایط اضطراری، وضعیت ذخیره‌سازی را مطلوب ارزیابی کرد و ضمن ارائه گزارش بر ذخیره‌سازی مصرف‌کنندگان عمده دوگانه سوز تاکید و از کلیه سازمان‌های تقاضا کرد تا شرایط نامناسب را با سناریونویسی و پیش‌بینی قبلی به‌خوبی مدیریت کنند.

مرکز تشخیصی و درمانی سرطان

در استان مازندران احداث می‌شود

دکتر جان‌بابایی رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران اظهار داشت: در راستای افزایش سهم سلامت و برخورداری آحاد جامعه از خدمات تشخیصی و درمانی سرطان و برای ایجاد پوشش فراگیر و قابل دسترس در تمام نقاط کشور و بهره‌گیری از ظرفیت‌های فنی، تخصصی و مالی، با امضای توافقنامه توسط دو وزیر دفاع و بهداشت، مراکز تشخیصی و درمانی سرطان در ۴ استان کشور احداث، تجهیز و به بهره‌برداری می‌رسند. رییس دانشگاه اضافه کرد: تجهیزات مورد نیاز این مراکز را وزارت دفاع و نیروی انسانی متخصص وزارت بهداشت تامین می‌کند واعتبارات این توافقنامه نیز در قالب یک سرمایه‌گذاری مشترک با سهم ۸۱ درصدی وزارت دفاع و ۱۹ درصدی شرکت‌های وابسته به وزارت بهداشت صورت خواهد گرفت. وی اظهار داشت: طبق این توافقنامه علاوه بر ساری سه مرکز تشخیص و درمان سرطان در قطب‌های تهران، اصفهان و مشهد نیز راه‌اندازی می‌شود.

کاهش 50 درصدی قاچاق سوخت

از مرزهای خراسان رضوی

دبیر کمیسیون قاچاق کالا و ارز خراسان‌رضوی از کاهش 50درصدی قاچاق سوخت از مرزهای خراسان رضوی و کنترل مبادی خروجی خبر داد.

ابراهیم افشاری اظهارداشت: استان خراسان‌رضوی دارای بیش از 850 کیلومتر مرز مشترک با ترکمنستان و افغانستان است و موجب افتخار است که از مرزهای زمینی استان، امکان ورود کالاهای قاچاق به کشور بسیار کم و نزدیک به صفر است. وی افزود: 85 درصد کالاهای قاچاق موجود در بازار استان با توجه به جمعیت و زائر‌پذیری استان، از جاده‌های مواصلاتی و از طریق سایر استان‌ها وارد می‌شود با توجه به این امر وی تاکیدکرد باید افزایش سختگیری در ایستگاه‌های ایست بازرسی وتجهیز این ایستگاه‌ها به وسایل مدرن‌تر مد نظر قرارگیرد. افشاری با بیان اینکه هم اینک قانون خوبی در حوزه قاچاق وجود دارد و وظیفه هر دستگاه مشخص شده است، گفت: 70 درصد برنامه‌های در نظر گرفته شده در حوزه مبارزه با قاچاق به پیشگیری و مابقی به کار پلیسی و انتظامی اختصاص داده شده است. وی افزود: اولویت‌های کاری این کمیسیون در امر پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالا شامل کالاهای ممنوعه (مشروبات الکلی، تجهیزات ماهواره و...)،لوازم آرایشی و بهداشتی، تقویت‌کننده‌ها و مکمل‌های ورزشی، کالاهای فرهنگی و غیره است.

حمایت مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی

از فعالیت‌های باشگاه شهرداری اراک

مدیرعامل باشگاه شهرداری اراک برای بحث و تبادل نظر در خصوص فعالیت‌های باشگاه شهرداری در اداره کل ورزش و جوانان با سعید ملکی مدیرکل ورزش و جوانان استان دیدار کرد.

پس از این نشست سعید ملکی گفت: با توجه به در پیش بودن لیگ‌های بسیاری از رشته‌های ورزشی از جمله والیبال و بسکتبال، عزیزمحمدی مدیرعامل باشگاه شهرداری اراک گزارشی از اقدامات این باشگاه و عملکرد رشته‌های تحت پوشش و برنامه‌های پیش رو ارائه داد و خواستار استمرار هماهنگی و حمایت اداره کل از این باشگاه ورزشی شد. وی افزود: عملکرد باشگاه شهرداری در ورزش قابل تقدیر است و امیدوارم این عملکرد همچنان ادامه داشته باشد. همچنین تمام باشگاه‌های حرفه‌یی ورزشی تا زمانی که در چارچوب توسعه و کمک به ورزش فعالیت می‌کنند مورد حمایت کامل اداره کل خواهند بود.

حدود 105 کیلومتر از راه‌های گلستان

روکش آسفالت شد

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان گفت: از ابتدای سال 94 تاکنون، 23 محور اصلی و فرعی استان به طول حدود 105 کیلومتر روکش آسفالت شده است. به گزارش راه و شهرسازی گلستان علی بخش رستمی افزود: انجام 23کیلومتر روکش از نوع رگلاژی (نوعی آسفالت حفاظتی) و 32 هزار مترمربع لکه‌گیری نیز از اقدامات دیگری بوده که در جهت ارتقای ایمنی و جلوگیری از اضمحلال رویه راه‌های اصلی و فرعی استان در این مدت از سال جاری به اجرا درآمده است.

وی میزان اعتبار صرف شده برای اجرای این عملیات را 161 میلیارد و 164 میلیون ریال و میزان آسفالت مصرفی را 123 هزار و 54 تن اعلام کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان، محورهای مشمول این عملیات را پلیس راه نوکنده - بندرگز، محور قدیم گرگان - کردکوی و بالعکس، محور نوکنده - گرگان، ورودی آق‌قلا، محور آق‌قلا - اینچه‌برون و محور گنبد - اینچه‌برون بیان کرد.

استان شمالی گلستان بالغ بر 5 هزار کیلومتر از راه‌های کشور را تحت پوشش استحفاظی خود دارد که 742کیلومتر از آنها راه اصلی و 344 کیلومتر راه فرعی است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر