حوالی تعاون

۱۳۹۴/۰۸/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۲۵۰۶

زمینه‌های همکاری

با شرکت DITC هلند

اتاق تعاون خوزستان در نخستین نشست تخصصی میز اقتصادی هلند از تشکیل کارگروه‌های تخصصی در زمینه‌های مختلف جهت بررسی ظرفیت‌های استان خبر داد.

علاقه‌مندی تجار و بازرگانان هلندی برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های کشاورزی، آبزی‌پروری، گل و گیاه، صنایع دستی، روش‌های نوین آبیاری، صنایع وابسته به پتروشیمی، ارتباط ایجاد شده با شرکت مشاوران بازرگانی بین‌المللی DITC هلند را یک فرصت بسیار خوبی دانست و از تمام مسوولان و فعالان استان جهت تحقق اهداف درخواست همکاری و مشارکت نمود.

برای استفاده از این فرصت اقتصادی و ایجاد بازارهای مصرف جدید برای محصولات تولیدکنندگان به خصوص در بخش کشاورزی و همچنین استفاده از تکنولوژی و دانش روز جهت صنایع تبدیلی و ایجاد تنوع در مصرف محصولات تولیدی، انتظار می‌رود، فعالان اقتصادی استان و مسوولان استانی در همه سطوح جهت تحقق این امر، مساعد اتاق تعاون باشند و درخواست می‌شود که درکارگروه‌های تخصصی شرکت داشته باشند تا بتوانیم بیشترین بهره‌مندی از این تفاهم نامه را داشته باشیم.


پشتیبانی از بانوان تعاونگر استانداری‌ها

رییس کمیسیون بانوان اتاق تعاون اعلام کرد: درجلسه این کمیسیون مقرر شد با توجه به تقسیمات منطقه‌ای، طرح‌های نمایشگاهی، و پشتیبانی از بانوان تعاونگر در کمیسیون بانوان استانداری‌ها انجام شود.

خاطره استاد رضایی در خصوص این نشست گفت: جلسه کمیسیون بانوان اتاق تعاون ایران با موضوع گزارش عملکرد وبرنامه‌های اتاق در کمیسیون بانوان، گزارش عملکرد حوزه زنان از وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی، اعلام برنامه تطبیقی فیمابین جهت رفع آسیب‌ها و پشتیبانی وهم افزایشی دو مجموعه در راستای توانمندسازی بخش تعاون با حضور زنان، هماهنگی برنامه‌های اجرایی مشترک وتعامل با حوزه مدیران ارشد حوزه زنان کشور برگزار شد.

وی افزود: در این نشست مقرر شد با هماهنگی فیمابین اتاق ودفتر امور تعاونیهای زنان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با توجه به امکان واختیارات موجود در دفاتر مربوطه وزارتخانه طبق طرح مکتوب نسبت به ارائه آمار موجود اقدام شود. مقرر شد کلیه اطلاع‌رسانی‌های مربوط به حوزه زنان به اتاق تعاون ایران نیز اعلام شود.

به گفته وی، مقرر شد با توجه به تقسیمات منطقه‌ای، طرح‌های نمایشگاهی، همایش‌ها، نشست‌های منطقه‌ای، پیگیری حضور و پشتیبانی از اتاق‌ها و بانوان تعاونگر در کمیسیون‌های بانوان استانداری‌ها انجام شود. همچنین مقرر شد موارد نظارتی در ارتباط با اولویت برنامه شش توسعه تا پایان ابان به کمیسیون ارسال شود.


تعاون روستایی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی

سرپرست سازمان تعاون روستایی آذربایجان شرقی گفت: کشاورزان زیر مجموعه تعاون روستایی، زیرپوشش بیمه تامین اجتماعی قرار می‌گیرند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان حسین غفاری، در جمع اعضای تعاونی و کشاورزان دهستان ذوالبین شهرستان هشترود افزود: کشاورزانی که در زیر مجموعه تعاون روستایی تحت عنوان اصناف فعالیت می‌کنند و زمین‌های کشاورزی و دام‌های آنها شناسنامه‌دار باشد، زیر پوشش این بیمه قرار می‌گیرند. 70 درصد حق بیمه را کشاورزان و بقیه را دولت پرداخت خواهد کرد. تمامی کشاورزانی که شناسنامه‌دار باشند، تحت عنوان بهره‌بردار زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی می‌روند.

سرپرست سازمان تعاون روستایی آذربایجان شرقی اظهارکرد: امسال از سوی تعاون روستایی استان بیش از 400 هزارتن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان خریداری شده که اگر کشاورزان در زمان کاشت از بذور اصلاح شده استفاده می‌کردند، این رقم 40 درصد افزایش می‌یافت.

غفاری بذر مصرف شده امسال توسط کشاورزان استان را 70 هزارتن اعلام کرد و ادامه داد: از این رقم فقط 20 هزارتن بذر اصلاح شده است و شهرستان هشترود جزو شهرستان‌های برتر استان در تولید بذر اصلاح شده است.

فرماندار هشترود نیز دراین آیین خواستار تکمیل آموزش‌های ترویجی در بین کشاورزان دهستان‌ها و روستاییان برای رونق بخش کشاورزی شد. با توجه به کشاورزی بودن منطقه باید به بخش کشاورزی از جمله استمهال وام‌های کشاورزی و خرید ادوات کشاورزی برای کشاورزان منطقه از سوی مسوولان توجه ویژه‌یی شود.

وی با بیان اینکه پایاب واحد عمرانی 1 سد سهند در سال آینده به مقدار سه هزار هکتار به پایان می‌رسد، اظهار کرد: در صورتی که 11هزارهکتار از پایاب این سد به پایان برسد برای 30 هزارنفر از افراد جویای کار در بخش کشاورزی این شهرستان اشتغال ایجاد می‌شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر