پیش‌بینی تولید 575 هزار تن شکر

۱۳۹۴/۰۷/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۹۷۶۱

فارس

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی خوزستان افزود: برای امسال تولید 561هزار تن شکر از مزارع نیشکر استان پیش‌بینی شده است که با 10درصد افزایش ضریب استحصال 10.52تن در هکتار امکان افزایش این رقم تا 575هزار تن وجود دارد.

وی گفت: در مجموع تولید سال زراعی گذشته این شرکت و نیز خرید 15هزار تن شکر از کارخانجات دیگر برای ایجاد تعادل در بازار نیاز کشور به شکر تامین شد و درحال حاضر تنها شرکتی که در بورس کالا شکر عرضه می‌کند شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی خوزستان است. صادقی افزود: در سال زراعی گذشته همچنین 32میلیون لیتر الکل، هفت هزار و 765تن خمیرمایه، 35هزار و 800 تن خوراک دام و 61هزار متر مکعب ‌ام. دی. اف در این شرکت تولید شد که این ارقام در سال زراعی امسال به ترتیب 33میلیون لیتر، هشت هزار و 500 تن، 50 هزار تن و 99هزار متر مکعب پیش‌بینی می‌شود.


صادرات الکل و خمیرمایه به کشورهای همسایه

وی اضافه کرد: از مجموع الکل تولیدی سال زراعی

94- 93، 11میلیون لیتر به ترکیه، عراق و افغانستان و 55درصد خمیر مایه تولیدی به لبنان، عراق، مصر، تاجیکستان، سوریه و افغانستان صادر شد. صادقی به بدهی حدود 20هزار میلیارد ریالی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی به سیستم بانکی اشاره کرد و گفت: با وجود این بدهی سنگین و تقسیطی که صورت گرفته هیچ گونه قسط معوقه نداشته و در بین مجموعه‌های نیشکری پس از 20سال از زمان بهره‌برداری و پس از 15سال شرکت به تعادل مالی رسید و تا حدودی سوددهی داشت.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی خوزستان افزود: مشکل اساسی خوزستان اشتغال است که با آن می‌تواند به بالندگی برسد زیرا با ایجاد اشتغال شرایطی فراهم می‌شود تا این استان زنده و پویا شود که شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی به دنبال اشتغال پایدار و حفظ نیروهاست. وی گفت: این شرکت درحال حاضر حدود 17هزار نفر نیروی ثابت دارد که در فصول مختلف تعداد آنها متغیر است.


پیشنهاد 1306 تومانی جهاد کشاورزی به دولت برای گندم

سال زراعی 94-93 نیز درحالی هفته ابتدایی خود را پشت سر می‌گذارد که هنوز هیچ خبری از اعلام قیمت خرید تضمینی گندم ازسوی دولت نیست و ظاهرا دولت قصد دارد با تاخیر در اعلام این قیمت، نتیجه سال گذشته را تکرار کند که به نظر بسیار دور از انتظار است.

به گفته یکی از منابع آگاه در وزارت جهاد کشاورزی، قیمت پیشنهادی این وزارتخانه که چندی پیش به شورای اقتصاد ارائه شد، براساس نرخ تورم 13.6 بوده است. براین اساس می‌توان گفت با توجه به قیمت 1150تومانی سال گذشته، نرخ پیشنهادی این وزارتخانه به شورای اقتصاد حدود 1306تومان به ازای هر کیلوگرم است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر