تعاون روی ریل تحول تا دستیابی به اهداف متعالی است

۱۳۹۴/۰۵/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۵۵۱۴

رییس هیات‌مدیره اتحادیه تعاونی‌های تولیدی کشور با اشاره به اینکه تعاون امروز متفاوت از تعاون دیروز و گذشته است، گفت: در این دولت تغییر و تحولات پیرامون نظام مدیریتی و اجرایی مثبت بوده و بخش تعاون روی ریل توسعه و تعالی قرار دارد.

علیرضا مرادی با انتقاد از وضعیت موجود بخش تعاون، اظهار داشت: متاسفانه با وجود برخورداری از مزیت‌ها و ظرفیت‌های حقوقی و قانونی در حمایت از بخش شامل قوانین تشویقی و اجرایی هنوز در بخش تعاون با رکود مواجه هستیم.

وی با اشاره به تحولات اخیر در بخش تعاون حسب درایت و حمایت‌های علی ربیعی (وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی) و حمید کلانتری (معاونت تعاون وزارتخانه)، خاطرنشان کرد: خوشبختانه بانک توسعه تعاون در جایگاه تنها بانک تخصصی و حامی تعاون و نیز صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون در سال‌‌جاری مطابق با شأن و جایگاه خود خدمات مناسبی را در حمایت از تعاونگران تخصیص و پرداخت کرده‌اند. که امیدوارم این روال به قوت خود باقی باشد. رییس هیات‌مدیره اتحادیه سراسری تعاونی‌های تولیدی، خاطرنشان کرد: با عنایت به تغییر و تحولات صورت گرفته و در دست انجام در نهادهای مدیریتی بخش تعاون اعم از بانک توسعه تعاون، صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون به خصوص معاونت تعاون آینده روشنی را پیش روی بخش تعاون و تعاونگران متصور هستیم. وی با اشاره به نشست اخیر اتحادیه‌ تعاونی‌های کشور و تعاونگران برتر با معاون اول رییس‌جمهور و سخنگوی دولت و دیگر ارکان اجرایی دولت امید و تدبیر، تاکید کرد: امروز نقش تعاونگران در تحولات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بر تمام ارکان اجرایی دولت و نظام شناخته شده و حائز توجه است تا جایی که در دولت امید و تدبیر به اذعان نمایندگان دولت، تعاونگران قوی‌ترین بازوی اجرایی دولت در مدیریت شبکه‌یی و کلان امور اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی می‌توانند باشند. مرادی با اشاره به مشارکت غیرقابل کتمان تعاونگران در مراودات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور، گفت: در صورت مهیا شدن تفکیک سهم بخش تعاون از دیگر بخش‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و اجرایی شدن تام و تمام قوانین حمایتی و تشویقی پیرامون بخش تعاون قطع به یقین این بخش به قطب ارکان اجرایی کشور بدل و تعاونگران در رأس امور مدیریتی و اجرایی کشور قرار می‌گیرند. وی تاکید کرد: پویایی، چابکی، نشاط و تعالی نظام جمهوری اسلامی ایران در تمام عرصه‌های عملیاتی و سیاستی و مدیریت در گرو جذب مشارکت عموم مردم در فعالیت‌های مربوط است و این مهم حسب فرمایشات مقام معظم رهبری تنها از طریق تعاون ممکن خواهد بود.

وی نشست اجزای هیات دولت و دیگر ارکان و شوراهای مدیریتی و اجرایی دور یک میز را نیز تعاون شور پیرامون مسائل مملکتی تشخیص و عموم مردم جهان را در سطوح مختلف تعاونگر نامید و تصریح کرد: نقطه نظر مقام معظم رهبری از آن جهت حائز تامل و تعهد است که ایشان حتی جاری شدن عدالت اسلامی در نظام جمهوری اسلامی ایران را نیز در گرو تعالی بخش تعاون تشخیص داده‌اند که این خود نقطه قوت تعاون در ایران است. رییس هیات‌مدیره اتحادیه تعاونی‌های تولیدی کشور، گفت: روح امید در تعاون جاری و مستتر است و به زودی حسب تغییر و تحولات در بدنه اجرایی و مدیریتی بخش، زمینه‌های لازم برای حرکت روی ریل توسعه و تعالی فراهم خواهد بود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر