بخش تعاون برای حضور در عرصه‌های سرمایه‌گذاری

۱۳۹۴/۰۴/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۴۶۵۵


رییس اتاق تعاون ایران با بیان اینکه فعالیت‌های بخش تعاون جنبه‌های اقتصادی و اجتماعی دارد، اعلام کرد: بخش تعاون می‌تواند در زمینه فعالیت‌های بیمه‌یی، بانکی و شرکت‌های سرمایه‌گذاری بورسی فعالیت کند.

بهمن عبداللهی گفت: اتاق تعاون به عنوان پارلمان مردمی بخش تعاون محسوب می‌شود که متشکل از اتاق‌های 31استان کشور است. انتخابات هیات‌رییسه اتاق تعاون به صورت مطلوبی انجام شد و در این انتخابات مشارکت 100درصدی وجود داشت؛ این نکته بسیار مهم است.

رییس اتاق تعاون کشور با بیان اینکه حدود 99هزار تعاونی در کشور فعالیت می‌کنند، افزود: باید با حمایت‌های بیشتر زمینه توسعه بخش تعاون فراهم شود، در دنیا حدود 2.5میلیون تعاونی وجود دارد. مدل فعالیت‌های بخش تعاون در دنیا پذیرفته شده است البته باید پذیرفت تعاونی‌های کشور ارتقای کیفی مناسبی نداشته‌اند؛ این در حالی است که با تقویت بخش تعاون می‌توان اشتغالزایی در کشور ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه بخش تعاون می‌تواند نهضت مصرف تولید داخل راه بیندازد، افزود: در سیاست‌های اقتصاد مقاومتی روی موضوع مشارکت دادن آحاد مردم در اقتصاد کشور تاکید شده است و ما اعتقاد داریم قالب حقوقی انجام این مهم در بخش تعاون کشور فراهم است.

عبداللهی تصریح کرد: مجلس در سال‌های گذشته حمایت‌های خوبی از بخش تعاون انجام داده اما متاسفانه بسیاری از احکام و قوانین به صورت مطلوب اجرایی نشده است و نکته دیگر اینکه اصلاحی که در قانون تعاون صورت گرفت باعث شد ضعف‌های این قانون برطرف شود. براساس قانون خیلی از دستگاه‌ها مکلفند امور خود را به تعاونی‌ها واگذار کنند بنابراین باید این مهم صورت گیرد و بانک‌ها نیز به تعاونی‌های کشور تسهیلات مناسب ارائه دهند. رییس اتاق تعاون کشور با بیان اینکه فعالیت‌های بخش تعاون جنبه‌های اقتصادی و اجتماعی دارد؛ یادآور شد: بخش تعاون می‌تواند در زمینه فعالیت‌های بیمه‌یی، بانکی و شرکت‌های سرمایه‌گذاری بورسی فعالیت کند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر