106 شرکت تعاونی دانش‌بنیان موفق به اخذ مجوز شدند

۱۳۹۴/۰۴/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۴۴۹۴

مطابق اصل44 قانون اساسی بخش تعاون به‌عنوان یکی از سه رکن اساسی اقتصاد ایران دیده شده است. شرکت‌های تعاونی هم می‌توانند در چارچوب قوانین بخش تعاون و اجرای سیاست‌های کلی اصل44 در کلیه حوزه‌های اقتصادی که به موجب قوانین کشور مجاز شمرده می‌شوند، فعالیت کنند. در این میان تعاونی‌های دانش‌بنیان هم مشغول به فعالیت هستند.

مطابق هماهنگی‌های انجام شده با معاونت علم و فناوری ریاست‌جمهوری و دبیر کارگروه ارزیابی، تشخیص صلاحیت شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان مقرر شد کلیه شرکت‌های تعاونی که تمایل به فعالیت در حوزه دانش‌بنیان را دارند ابتدا بدون درج نام دانش‌بنیان به ثبت رسیده و در مرحله دوم برای کسب مجوز جهت انجام اقدامات قانونی برای تغییر نام دانش‌بنیان به معاونت علم و فناوری ریاست‌جمهوری مراجعه کرده و کارگروه مربوطه موارد را بررسی خواهد کرد، بنابراین لازم است متقاضیان این حوزه بدانند در ابتدای تشکیل شرکت تعاونی از درج نام دانش‌بنیان خودداری کنند.

همچنین تعاونی‌ها می‌توانند مانند تمام شرکت‌های حقیقی و حقوقی برای کسب مجوز از نهاد مربوطه اقدام کنند.

درنهایت باید اضافه کنم براساس اطلاعات موجود در سایت کارگروه ارزیابی تشخیص صلاحیت شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری در طول سال‌های92 تاکنون تعداد 106شرکت تعاونی موفق به اخذ مجوز فعالیت از آن کارگروه شده‌اند که از این تعداد 86واحد به‌عنوان تعاونی دانش‌بنیان نو پا، یک واحد به‌عنوان تعاونی دانش‌بنیان صنعتی، 12واحد در حوزه تولید کالاها و خدمات دانش‌بنیان و 4تعاونی در زمره 20درصد برتر نوپای پارک علم و فناوری و 3واحد هم در حوزه برتر پارک علم و فناوری فعال هستند.

بنابراین از حدود هزار و 400 شرکت دانش‌بنیانی که وجود دارد 106واحد به‌صورت تعاونی فعالیت می‌کنند که در تلاشیم این عدد تا پایان سال افزایش یابد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر