عبور دالان اشتغالاز مسیر تعاون

۱۳۹۴/۰۳/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۱۶۵۴


ایسنا معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تعاون را دالان اشتغال و کارآفرینی توصیف کرد و گفت: در صورتی که راهبردهای 7 گانه تحول تعاونی‌ها اجرایی شود به اشتغال و کارآفرینی منجر خواهد شد.

سیدحمید کلانتری اظهارکرد: برای آنکه تعاون رشد کند باید از ظرفیت‌های جامعه استفاده شود اما در این مسیر، نگاه به تعاون باید نگاه ترویجی باشد و نگاه دولتی حاکم نشود.

وی با بیان اینکه دالان اشتغال کشور از مسیر تعاون می‌گذرد، افزود: وزارت تعاون آنقدر باید تعاونی‌ها را توانمند کند که حداقل وابستگی به دولت و حداکثر وابستگی اعضا به خود تعاونی به وجود آید.

کلانتری در عین حال تعاونی‌ها را زمینه‌ساز تحول اقتصاد کشور و موجب کاهش فاصله‌های طبقاتی دانست و تصریح کرد: تعاون از تمرکز ثروت و عدم توزیع عادلانه درآمدها جلوگیری می‌کند و مانع از گستردگی بی‌رویه بخش دولتی می‌شود. به گفته معاون امورتعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در صورتی که روحیه خلاقیت و نوآوری، همدلی و تفاهم در تعاونی‌ها نباشد تعاون رشد نخواهد کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از تشکیل 228شرکت تعاونی با اشتغالزایی 2600نفر درکشور خبر داد و گفت: این تعداد تعاونی طی ماه گذشته با سرمایه اولیه 24میلیارد ریال تشکیل شده و بیش از 3000هزار نفر عضو دارند.

به گفته وی بیشترین تعداد تعاونی‌های ثبت شده مربوط به استان‌های فارس، خراسان رضوی و آذربایجان غربی و بیشترین فرصت شغلی به وجود آمده مربوط به تعاونی‌های صنعت و کشاورزی بوده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر