معرفی ۶۸ طرح همدان برای اخذ تسهیلات

۱۳۹۴/۰۳/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۰۸۷۸


مهر| رییس اداره تعاون، کار و امور اجتماعی شهرستان همدان گفت: ۶۸ طرح از سوی دستگاه‌های اجرایی همدان برای اخذ تسهیلات به صندوق توسعه ملی معرفی شده‌اند.

محمد علیزاده ظهر کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان همدان با بیان اینکه در لغت تعاون به معنی همیاری و یارکردن آمده است، اظهار داشت: وقتی کسی نمی‌تواند به تنهایی کاری را اجرایی کند در قالب تعاونی می‌آورد. در اصلاحیه قانون تعاون برای تعدادی از وزارتخانه‌ها ازجمله آموزش و پرورش جایگاه قانونی در نظر گرفته شده است. باید مباحث اقتصاد و تعاون جزو دروس گنجانده شود. در برنامه پنجم توسعه هدف‌گذاری شده است.

علیزاده با بیان اینکه براساس اصل ۴۴ قانون اساسی اقتصاد بر سه پایه دولتی، خصوصی و تعاونی است، بیان داشت: باید بخش سهم تعاونی در اقتصاد کشور به ۲۵درصد برد. دستگاه‌هایی مانند جهاد کشاورزی، راه و شهر‌سازی و غیره باید همکاری لازم را داشته باشند. یکی از راه‌هایی که می‌توان سرمایه‌های اندک را به تولید کشاند جلو‌گیری از رانتخواری است.

رییس اداره تعاون کار و امور اجتماعی شهرستان همدان با بیان اینکه قانون شرکت تعاونی به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است، عنوان کرد: افرادی که متولد، ساکن و شاغل شهرستان باشند می‌توانند عضو شرکت تعاونی شوند. تعداد افراد برای تشکیل اولیه شرکت تعاونی نیم‌درصد جمعیت شهرستان است. براساس آخرین سرشماری نفوس و مسکن شهرستان همدان ۶۵۱هزارو۸۲۱ نفر جمعیت دارد که برای اینکه شرکت تعاونی تشکیل شود باید بیش از 3هزار نفر عضو داشته باشد.

وی با بیان اینکه حتی اگر اعضای شرکت مهاجرت کنند می‌توانند به عضویت خود در شرکت تعاونی ادامه دهند، عنوان کرد: دولت‌ها و سازمان‌های وابسته مکلف شدند املاکی را در اختیار شرکت‌های تعاونی قرار دهند. شرکت‌های تعاونی در موضوعات مختلف می‌توانند کار خود را انجام دهند. شرکت تعاونی‌ها می‌توانند در مورد ایجاد و اداره واحد‌های اقتصادی، تولیدی، سرمایه‌گذاری در طرح‌های توسعه شهرستان همدان، تملک اراضی واقع در بافت فرسوده و غیره فعالیت داشته باشد.

علیزاده با بیان اینکه از فرمانداری درخواست داریم که سه نفر را معرفی کند تا به عنوان هیات موسس فعالیت کنند، بیان داشت: برای اینکه شرکت تعاونی سرمایه اولیه داشته باشد باید مبلغی به حساب شرکت واریز شود و باید ۳۰۰میلیون تومان سرمایه داشته باشد که از هر کدام از اعضا ۱۰۰هزار تومان دریافت خواهد شد. بانک‌ها باید تسهیلات بدهند تا واحد‌های تولیدی با حداکثر ظرفیت کار کنند. برای تولید باید دید چقدر سود از واحد به دست می‌آید، بعد نرخ سود تسهیلات را براساس آن تعیین کرد چراکه نرخ تسهیلات برای تولید و خدمات کمرشکن است.

رییس اداره تعاون کار و امور اجتماعی شهرستان همدان با بیان اینکه ۶۸ طرح از سوی دستگاه‌های اجرایی به صندوق توسعه ملی برای اخذ تسهیلات به مبلغ 2هزارو۸۷۸میلیارد ریال معرفی شده‌اند، گفت: موافقت اولیه برای اخذ ۳۶۸میلیارد ریال تسهیلات برای ۲۸ طرح انجام و تاکنون ۱۹ طرح با ۲۹۶میلیارد ریال عقد قرارداد شده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر