توجه به زنان بی‌سرپرست در برنامه‌ریزی تعاون

۱۳۹۴/۰۲/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۰۲۳۸


فارس استاندار کرمانشاه اولویت قرار دادن زنان بی‌سرپرست در برنامه‌ریزی تعاون را مورد تاکید قرار داد.

ابراهیم رضایی‌بابادی در نخستین جلسه کارگروه توسعه تعاون استان کرمانشاه اولویت قرار دادن زنان، به‌ویژه زنان بی‌سرپرست در برنامه‌ریزی تعاون را مورد تاکید قرار داد. این امر با تشکیل تعاونی‌های محلی تحقق می‌یابد و می‌تواند موجب توانمندسازی این قشر از جامعه شود. توسعه با یک برنامه‌ریزی دقیق و ایجاد تعاونی‌های مناسب تحقق می‌یابد و در این راستا ابتدا باید قوانین تشکیل تعاونی‌ها برای ایجاد انگیزه در مردم تسهیل شود.

دبیر کار گروه توسعه تعاون نیز در این جلسه با اشاره به برنامه‌ریزی‌های کلان دولت در زمینه ایجاد فرصت‌های شغلی، بیان کرد: کار گروه توسعه و تعاون می‌تواند با تجمیع گروه‌های همگن اقتصادی و ایجاد اتحادیه‌های توانمند به عنوان راهکاری مثبت دیده شود. تدبیر دولتمردان در ارایه همه برنامه‌های سال 94 به‌گونه‌یی تعریف شده که تولیدات داخلی و حرکت در راستای برنامه‌های اقتصاد مقاومتی در اولویت قرار بگیرد. امضای تفاهمنامه حمایت از تعاونی‌ها بین معاونت تعاون و استانداری، بیش از 32هزار ساعت آموزش‌های عمومی برای تعاون‌گران و تشکیل کمیته تعاونی‌های راکد از فعالیت‌های مثبت سال گذشته در راستای رفع رکود بود.

این مسوول از وجود 2هزار و 300 تعاونی فعال با یک‌میلیون عضو و اشتغالزایی 50هزار نفر در بخش‌های مختلف صنعت، معدن، کشاورزی و مسکن استان کرمانشاه خبر داد. گفتنی است، این جلسه در راستای تفاهمنامه مشترک بین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و استانداری کرمانشاه به‌منظور گسترش کارآفرینی و ایجاد اشتغال تشکیل شد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر