رونمایی از استراتژی کسب و کار تعاونی‌های برتر

۱۳۹۴/۰۱/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۴۹۶

تعاونی‌های برتر که اعضای خود را با ارایه مشاوره توسط سیاست‌ها و توسعه اقتصادی به‌روز می‌کنند، به درک نگرانی‌ها و برنامه‌های سازمان‌های بین‌المللی رسیده‌اند؛ سازمان‌های بین‌المللی در توسعه جهانی، انعطاف‌پذیری اقتصادی، برابری درآمد و سیاست جهانی محیط‌زیست فعال، قانون و سیاست مقامات که می‌خواهند به درک پتانسیل کامل از مدل تعاونی برای اقتصاد محلی برسند

ترجمه: مهشید خیزان

با نگاهی به روند اقتصادی و سیاسی و مشکلات آن، تسلط بخش تعاونی را در پنج سال آینده مشاهده خواهیم کرد. معتقدیم ملاقات با تعاونی‌های تصمیم‌گیرنده، متخصصان مخازن این بخش و کارشناسان تعاون، به اشتراک گذاشتن و مقایسه تجارب با متخصصان بین‌المللی می‌تواند تاثیر بسزایی داشته باشد. دسترسی به استراتژی و تاکتیک‌های کارشناسان برای استفاده از طرح یک دهه تعاونی و افتراق سازمان خود به هویت تعاونی، نیز می‌تواند موثر باشد.

برگزاری کنفرانس جهانی 2015 توسط اتحادیه تعاونی بین‌المللی روی گرایش‌های کلیدی در سیاست، حکومت اقتصادی، تجارت و تکنولوژی تمرکز دارد. این کنفرانس به‌طور یقین دریچه‌یی را برای ارتباط بین استراتژی‌های برنامه کاری برای یک دهه تعاونی فراهم می‌آورد. کنفرانس 2015 اجازه‌یی به تعاونی‌ها خواهد داد تا بتوانند نقاط اوج آنها نمایان شود و همچنین استراتژی‌های کسب‌وکار و سیاست‌های موفق تعاونی‌های برتر در جهان به بقیه تعاونی‌ها منتقل شود. سخنرانان برجسته داخلی و خارجی در زمینه‌های گوناگون در پنل‌های مختلف این مباحث شرکت خواهند کرد که موضوع مورد بحث آنها، نقش مهم تعاونی‌ها در پرداختن به چالش‌های عمده جهانی نسبت به سال 2020 خواهد بود. در این کنفرانس چهار جلسه عمومی برگزار خواهد شد. متخصصان مسایل میان‌بر، ازجمله هویت تعاونی‌ها را بررسی می‌کنند و چهار جلسه دیگری مربوط به یکی از ستون‌های طرح، پایداری، مشارکت، چارچوب‌های حقوقی و سرمایه را مورد بحث قرار خواهند داد. کنفرانس جهانی 2015 اتحادی بین تعاونگران خواهد بود و فرصتی را به سهامداران می‌دهد تا از دستاوردهای قبلی آنها و چالش‌های مهم پیش رو در ارایه اهداف این طرح برای یک دهه تعاونی استفاده شود. اگرچه اتحادیه سهامداران از تمام پیشینه تعاونی‌ها استقبال می‌کند، ولی ما معتقدیم که کنفرانس جهانی 2015 به‌طور ویژه‌یی برای افرادی مفید و جالب خواهد بود.

تعاونی‌های برتر که اعضای خود را با ارایه مشاوره توسط سیاست‌ها و توسعه اقتصادی به‌روز می‌کنند، به درک نگرانی‌ها و برنامه‌های سازمان‌های بین‌المللی رسیده‌اند؛ سازمان‌های بین‌المللی در توسعه جهانی، انعطاف‌پذیری اقتصادی، برابری درآمد و سیاست جهانی محیط‌زیست فعال، قانون و سیاست مقامات که می‌خواهند به درک پتانسیل کامل از مدل تعاونی برای اقتصاد محلی برسند؛ همچنین سازمان‌های غیردولتی و سازمان‌های جامعه مدنی که می‌خواهند برای کشف فرصت همکاری با شرکت‌های تعاونی فعالیت کنند، ازجمله مخاطبان اصلی این کنفرانس خواهند بود.


اهمیت این کنفرانس

حال نگاهی هم برای ورود به روند اقتصادی، سیاسی و مسایلی که در پنج سال آینده بر این بخش مسلط خواهند شد و نگاهی به پاسخ استراتژی برای توسعه پایدار، از اهم این کنفرانس خواهند بود. متخصصان این بخش معتقدند ملاقات با تعاونی تصمیم‌گیرندگان، متخصصان مخازن، منطقه، بخش و اشتراک و مقایسه تجارب با مخاطبان بین‌المللی اپراتورهای آنها نیز از دیگر نکات بارز خواهد بود. البته دسترسی به استراتژی و تاکتیک‌های کارشناسان برای استفاده از طرح یک دهه تعاونی، از طریق دستیابی به هویت تعاونی، می‌تواند باعث تمایز سازمان شما از دیگران شود.


سخنرانان کنفرانس جهانی 2015

رهبر راج پاتل در اتحادیه این کنفرانس به‌عنوان سخنران اصلی، به نطق می‌پردازد. اتحادیه تعاونی بین‌المللی از آقای راج پاتل، نویسنده جنجالی، روزنامه‌نگار، استاد دانشگاه و کارشناس سیاست جهانی به‌عنوان یک سخنران اصلی در کنفرانس برهه 2020 استقبال می‌کند.

راج پاتل به‌طور مداوم فرض‌های ما درمورد اقتصاد جهانی را با کار خود، هم به‌عنوان یک تحلیلگر و هم به‌عنوان فعال سیاسی مورد چالش قرار خواهد داد. پس از کار برای برخی سازمان‌های بین‌المللی معتبر، پاتل به‌طور مستمر راه‌هایی برای بهبود سیستم غذایی جهان می‌یابد و البته به‌طور منظم در اخبار نشریات مهم بین‌المللی و رسانه‌های برجسته، افکار تاثیرگذار پاتل در توزیع مواد غذایی و جهانی شدن آن نیز به مهم‌ترین‌ها تبدیل شده است.

در ادامه به گسترش پیام و ایده‌های خود در سراسر جهان، کتاب تحسین شده پاتل، در رسیدگی به مسایل متعدد و در حال کار برای مبارزه خواهد بود.

نخستین کتاب او، مواد غذایی و گرسنگی، که نبردی مخفی برای سیستم غذایی نه‌تنها تحت‌عنوان علل گرسنگی، قحطی و کمیابی را مورد بررسی قرار نداد، بلکه راه‌حلی برای این‌گونه مسایل بی‌عدالتی در جهان ارایه شد. تازه‌ترین کتاب او، ارزش هیچ چیز؛ چگونگی تغییر شکل بازار و تعریف دوباره دموکراسی، با عنوان تحریکی جدی برای قرار گرفتن در راه اقتصاد جهانی کار را بررسی کرد. در این کتاب، پاتل به بررسی سقوط اقتصادی اخیر و مصور کردن یک تصویر روشن از چگونگی رسیدن به عدالت بیشتر، اقتصاد پایدارتر و جامعه پرداخته است. در این راهنما، پاتل نه تنها علل بحرانی مواد غذایی در سراسر جهان را تشخیص داد، بلکه راه‌حل‌هایی پایدار و عملی برای مقابله با آن را ارایه می‌دهد. پروژه فعلی او، به‌همراه مدیر تحسین شده‌اش، استیو جیمز، راه‌های جدیدی برای اعلام این داستان از سراسر جهان، از قوانین شکست مردم برای تغذیه جامعه ارایه داد که تابه حال کسی آنها را کشف نکرده است. پاتل، اعتقادی راسخ دارد که هر کس می‌تواند تفاوتی را برای نیاز به پیدا کردن راه خود به جهان به مکانی بهتر پیدا کند.


میزبانان و حامی مالی کنفرانس جهانی 2015

اتحادیه بین‌المللی تعاونی این انجمن، یک انجمن غیرانتفاعی است که در سال 1895 برای پیشبرد مدل سازمانی تعاونی اجتماعی تاسیس شد. این اتحادیه سازمان راس برای تعاونی‌ها در سراسر جهان، به نمایندگی از فدراسیون 268تعاونی و در حدود 93کشور (ارقام ماه مه 2014) است. اعضای این فدراسیون، دارای مدرک تعاونی در سطح ملی و سازمان تعاونی فردی هستند.

دانشگاه تکنولوژی شمال چین، NCUT، سازمانی برای حرکت تعاونی در ترکیه در سال2011 بود؛ این سازمان با یک‌میلیون و 464هزار و 306عضو فردی و 15عضو جامعه‌یی دارد. این اتحاد سه عضو فدراسیونی در ترکیه دارد که وابسته به NCUT هستند. این دانشگاه تعدادی ساختار اتحادیه‌یی دارد که جلسات خود را در طول هفته سازماندهی می‌کند. دانشگاه تکنولوژی شمال چین به‌عنوان یک اتحادیه پیشگام در بخش تعاون، در کنفرانس جهانی 2015 نقش بسزایی را خواهد داشت.

تعاونی در ترکیه

نخستین پیاده‌سازی مدرن تعاونی در ترکیه با «صندوق توسعه کشور» تحت عنوان تعاونی کشاورزی که توسط دولت در سال1863 تاسیس شد، آغاز به کار کرد. با این حال نخستین توسعه قابل‌توجه در طول دوره جمهوری ترکیه آغاز شد. همه ترتیبات قانونی در تعاونی بین سال‌های 1920 و 1938 و در رهبری آتاتورک اعمال شد.

با این‌حال یکی از مهم‌ترین تحولات و برنامه‌ریزی آن دوره بدون‌شک، گنجاندن تعاونی‌ها در قانون اساسی بود. ماده51 قانون اساسی 1961 شامل ارایه «اقدامات مهم دولت برای تعاونی‌ها در جهت بهبود فعالیت‌شان» بود که دولت را فعال‌تر و مسوولیت‌پذیرتر برای پیشرفت تعاونی‌ها کرد.

اول از همه، تعاونی‌ها در زمینه‌های کشاورزی و به‌دلیل عوامل اجتماعی و اقتصادی به اجرا در آمد. پس از آن، تعاونی مشترک در زمینه‌هایی مانند حمل‌و‌نقل، مصرف، تضمین اعتبار، ساخت‌وساز خانه و محل کار به‌دلیل تغییرات در ساختار اقتصادی و اجتماعی و الزامات جدید در حال ظهور تبدیل شد.

در حال حاضر 84232 تعاونی از 26 نوع مختلف در ترکیه وجود دارد که به شاخه‌های توسعه کشاورزی، تعاونی آبیاری، تعاونی شیلات، تعاونی کاشت چغندر، تعاونی اعتباری کشاورزی، تعاونی مسکن، تعاونی مسکن در مناطق صنایع کوچک، تعاونی جمعی در محل کار و مسکن، تعاونی فروش لوازم کشاورزی، تعاونی سبزیجات خام و میوه، تعاونی مصرف‌کنندگان، تعاونی حمل‌و‌نقل، تعاونی تجار و صنعتگران، تعاونی هنر، تعاونی تامین و تحویل، تعاونی توسعه گردشگری، تعاونی تولید و بازاریابی، تعاونی تامین گارانتی، تعاونی انتشارات، تعاونی مدیریت، تعاونی بیمه، تعاونی همبستگی و تعاونی آموزش تقسیم می‌شوند.


شرایط و ضوابط کنفرانس

هزینه ورودی برای همه جلسات و حوادث برنامه (مگر اینکه از قبل مشخص شده باشد) شامل ثبت‌نام پردازش و مواد ثبت‌نام، اسناد رسمی، معافیت برای قهوه و ناهار، پذیرش خوش‌آمدگویی و شام روزهای 13-9نوامبر است (در طراحی این کنفرانس تنها برای زمان ناهار و شام، وقت آزاد ترتیب داده شده است.) هزینه شما شامل محل اقامت، حمل‌و‌نقل یا سایر هزینه‌های اتفاقی نمی‌شود. یک هزینه اداری از 50یورو برای تغییرات بیش از حد شما به رزرو فردی، مانند تعویض چند نفر از نمایندگان یا اصلاحات داده‌ها در فرم ثبت‌نام لحاظ می‌شود. افراد می‌توانند به‌همراه همسر و شرکای همراه ثبت (عضو یا غیرعضو) در این کنفرانس شرکت کنند. آنها تنها حق شرکت در روز پذیرش (10نوامبر) و شام جشن (12نوامبر) را دارند. افرادی که مایل به شرکت در هر جلسه کسب‌وکار هستند، نیاز به ثبت‌نام و پرداخت هزینه کامل مورد نیاز به‌عنوان نماینده دارند. همچنین شرکت برای اعضای رسانه‌ها و مطبوعات رایگان است. بازپرداخت برای رزرو گروه ممکن نخواهد بود. با این‌حال، تعویض بلیت ورود به این کنفرانس، مجاز و ممکن است. اتحادیه سازماندهی کنفرانس جهانی برای تشویق و استقبال افراد، از همه کشورها برای حضور در این «رویداد تعاونی» که ممکن است شرایطی نامناسب برای حضور در این کنفرانس داشته باشند، آماده ارایه تخفیف به این افراد با منابع محدود مالی است. برای درخواست تخفیف، نیاز به ارایه نامه‌یی برای توضیح احتیاج و انگیزه خود برای شرکت در کنفرانس دارید، تا بتوانید از تخفیف‌های مالی بهره‌‌مند شوید. اگر مورد قبول واقع شود، شما یک کد تخفیف شخصی دریافت کرده و باید پس از ثبت‌نام آنلاین، کد تخفیف خود به‌همراه پرداخت شما وارد شود. فرم درخواست تخفیف باید تا 31 اگوست سال2015 تکمیل شود. اتحادیه قطعا یک میزبان جشن در کنفرانس جهانی 2015 خواهد بود. برنامه‌های بعدی قطعا به‌زودی اعلام خواهد شد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر