پس‌لرزه‌های نشست هم‌اندیشی وزیر و نمایندگان مجلس با تعاونگران

۱۳۹۳/۱۲/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۳۵۳

جلسه با حضور مسوولان

دبیر اتاق تعاون استان گلستان خواستار برگزاری جلسه‌یی با حضور اعضای فراکسیون تعاون مجلس و دبیران اتاق‌های تعاون استان‌ها شد. یحیی احمدپور در بیان نظرات خود درخصوص کیفیت برگزاری نخستین نشست هم‌اندیشی تعاونگران گفت: این نشست از نظر سطح مسوولیتی حضار در سطح بالایی قرار داشت و تصمیم‌گیران رده بالای کشور ازجمله وزیر تعاون، معاون وی و نایب‌رییس مجلس در آن حضور داشتند. مباحث مفیدی در این نشست مطرح شد و در راستای ایجاد موقعیت و جایگاه بسیار خوب برای اتاق تعاون مفید بود و ادامه چنین نشست‌هایی برای تثبیت این موقعیت موثر خواهد بود. فرصت برگزاری این نشست اندک بود. دبیر اتاق تعاون گلستان پیشنهاد داد: در آینده با حضور اعضای فراکسیون تعاون مجلس و دبیران اتاق‌های تعاون استان‌ها جلسه‌یی برگزار شود و در آن فضای گفت‌وگوی دو طرفه به وجود ‌آید تا اتاق‌های تعاون بتوانند نظرات و مطالبات خود را بیان کنند تا از سوی اعضای فراکسیون تعاون مجلس به صورت قانون

دربیاید سپس اجرا شود.


تعامل معاونت و اتاق تعاون

دبیر اتاق تعاون استان کهگیلویه و بویراحمد بیان داشت: اگر در نخستین نشست هم‌اندیشی تعاونگران یک نماینده از سوی بخش تعاون مشکلات این بخش را مطرح می‌کرد، اثربخش‌تر بود. بهرام کریمی در پاسخ به این سوال که درباره کیفیت برگزاری نخستین نشست هم‌اندیشی تعاونگران، چه نظری دارید، با بیان پیشنهاد فوق افزود: این جلسه در جهت آشنایی وزیر و معاون وی با هیات‌رییسه جدید اتاق تعاون ایران بسیار موثر بود. یکی از نقاط قوت این نشست این بود که با توضیحات رییس اتاق تعاون ایران درباره کارنامه سال قبل اتاق تعاون ایران، وزیر مربوطه به طور مستقیم در جریان قرار گرفت. یکی دیگر از نکات مثبت، ایجاد زمینه تعامل بیشتر بین وزارت تعاون و هیات‌رییسه جدید اتاق تعاون بود.


همدلی و وفاق بین تعاونگران

دبیر اتاق تعاون استان کرمان کیفیت برگزاری نخستین نشست هم‌اندیشی تعاونگران را بسیار خوب ارزیابی کرد. بهنام صابرزاده‌ماهانی گفت: برگزاری این نشست که با حضور نمایندگان مجلس، نایب‌رییس مجلس، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی معاون وزیر و تعدادی از نمایندگان مجلس برگزار شده بود، در جهت تحقق اهداف بخش تعاون موثر خواهد بود. این نشست موجب خواهد شد همدلی و وفاق بین تعاونگران از سراسر کشور افزایش یابد.


همدلی با نمایندگان مجلس

دبیر اتاق تعاون استان خراسان‌شمالی اعلام کرد: نخستین نشست هم‌اندیشی تعاونگران بهترین نشستی بود که بین دولت و اتاق تعاون برگزار شده بود. قربانعلی اعتمادی با بیان مطلب فوق افزود: برگزاری این نشست از این جهت عالی بود که بین دولت و بخش تعاون تفاهم بیشتری را ایجاد کرد. این نشست نشان‌دهنده قدرت جمعی تعاونگران بود و تعاونگران نشان دادند که در اقتصاد کشور دارای قدرت هستند و می‌توانند حرفی برای گفتن داشته باشند. برگزاری این نشست موجب شد تا وزیر و سایر ارکان نظام دید بهتری نسبت به بخش تعاون داشته باشند. برگزاری این نشست باعث شد وفاق و همدلی بیشتری بین استان‌های مختلف، بخش دولتی و نمایندگان مجلس ایجاد شود. اکنون با توجه به برگزاری چنین همایش‌هایی، وقت آن است که بخش تعاون را به روی ریل خودش، به حرکت دربیاورند.


پیشروی هدف‌دار

دبیر اتاق تعاون استان زنجان اعلام کرد: اگر برگزاری نشست‌هایی مثل نخستین نشست هم‌اندیشی تعاونگران هدف‌دار برگزار شود، بهتر است. ابوالفضل بیات با بیان مطلب فوق افزود: چنین جلساتی با ایجاد تعامل با دستگاه حاکمیتی و وزارتخانه، بسیار ارزش دارد. برگزاری این نشست‌ها از جهت ایجاد تفاهم و هم‌افزایی قابل توجه است. اگر این نشست‌ها منظم‌تر برگزار شود و فرصتی برای تعاونگران و دبیران اتاق‌های تعاون ایجاد شود تا مطالبات، خواسته‌ها و انتظارات خود را بیان کنند، بهتر است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر