حوالی تعاون

۱۳۹۳/۱۲/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۹۵۴

استراتژی‌های شفاف و روشن بانک توسعه تعاون

مهندس کلانتری معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بانک توسعه تعاون به‌عنوان تنها بانک تخصصی بخش تعاون استراتژی‌های شفاف و روشنی درجهت ارایه خدمات بهینه و با کیفیت به تعاونی‌ها در دستور کار دارد. مهندس کلانتری معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مراسم افتتاح اداره شعب بانک توسعه تعاون در استان آذربایجان غربی با بیان مطلب فوق اظهار داشت: افزایش تنوع و سرعت ارایه خدمات و پاسخگویی به موقع به مشتریان ازجمله اصول اساسی مشتری‌مداری است که همه سازمان‌های خدمت‌رسان باید مدنظر قرار دهند. معاون وزیر تعاون بااشاره به ابعاد مختلف فعالیت‌های تخصصی بانک توسعه تعاون افزود: باتوجه به اینکه در تمام حوزه‌های مختلف شامل کشاورزی، خدمات، صنعت، مسکن و... دارای تعاونی‌‌های فعالی در سراسر کشور می‌باشیم، بانک توسعه تعاون در ارایه بسته‌های مختلف خدماتی به این جامعه هدف گسترده، نیاز به مطالعه وسیعی در تمامی ابعاد دارد تا بتواند خدمات خاص و ویژه‌یی را برای هر بخش طراحی کند. معاونت تعاون وزارتخانه نیز تمام تلاش خود را در جهت متمرکز کردن و همسو کردن منابع و امکانات تعاونی‌ها درجهت حمایت از بانک تخصصی خود خواهد کرد چراکه تجمیع و متمرکز کردن نیروها با یکدیگر سبب قدرت بیشتر و در نتیجه حرکت سریع‌تر و تاثیرگذارتری خواهد بود.

توانمندی‌های بخش تعاون را اعلام کنیم، نه مشکلات

مدیرکل دفتر تعاونی‌های خدماتی وزارت، کار و رفاه اجتماعی بر کیفی‌سازی تعاونی‌ها در سال آینده و توجه به استاندارد‌سازی و بهره‌وری آنها تاکید کرد. علیرضا ناطقی در معرفی این دفتر گفت: دفتر تعاونی‌های خدماتی وزارتخانه شامل 5 گروه حسابرسی، خدماتی با 21 گرایش، توسعه امور شهرستان‌ها، حمل و نقل بار مسافر و تعاونی‌های نوع جدید است. تشکیل، توسعه و نظارت بر تعاونی‌های خدماتی وظیفه اصلی این دفتر است و در این راستا به برنامه‌ریزی و سیاستگذاری می‌پردازد. وی در پاسخ به این پرسش که چه برنامه‌هایی برای آینده بخش تعاون در نظر دارید، گفت: توسعه تعاونی‌ها با اولویت‌هایی که تعیین می‌شود را در نظر داریم. تعاونی‌ها را در 3 سطح اولویت‌بندی می‌کنیم. در حوزه ایجاد اعتبار، تشکیل موسسات مالی و اعتباری تعاونی سهامی عام را در نظر داریم که این اقدام موجب افزایش سهم تعاون در حوزه پولی کشور خواهد شد. برای سال آینده کمک مالی به تعاونی‌ها را در راستای استاندارد‌سازی، عارضه‌یابی مشکلات و ارتقای بهره‌وری دیده شده است و به محض تخصیص بودجه، به تعاونی‌های ذی‌ربط داده می‌شود. با توجه به واگذاری تصدی‌گری‌ها چارچوب تعاملات مشخص است و در این جهت تعامل داریم. مدیرکل دفتر تعاونی‌های خدماتی وزارت در پاسخ به این پرسش که ریشه تحقق نیافتن سهم 25 درصدی بخش تعاون را در چه می‌دانید، بیان داشت: در قانون تعاون، سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی و قانون برنامه پنجم بر تحقق این سهم از سوی دستگاه‌های مرتبط تاکید شده است و اگر آنها وظایف خود را انجام دهند، به سهم 25درصدی در بخش تعاون خواهیم رسید. کمبود منابع و تسهیلات در بخش تعاون وجود دارد ولی آنچه بسیار اهمیت دارد، این است که رویکرد خود را به سمت توانمندی‌ها ببریم و توانمندی‌های این بخش را اعلام کنیم. ناطقی همچنین اعلام کرد: هیات وزیران به پیشنهاد بانک مرکزی ایران و تایید شورای پول و اعتبار و به استناد تبصره 2 ماده 5 قانون اجرا سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی آیین‌نامه نحوه تاسیس و اداره موسسات اعتباری غیردولتی را تصویب کرد. براساس ماده 5 قانون اجرا سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی بانک‌های غیردولتی، موسسات مالی و اعتباری غیردولتی و سایر بنگاه‌های واسطه پولی که قبل و بعد از تصویب قانون مذکور تاسیس شده یا می‌شوند و بانک‌های دولتی که سهام آنها واگذار می‌شود صرفا در قالب شرکت‌های سهامی عام و تعاونی سهامی عام مجاز به فعالیت هستند.


افتتاح نخستین المپیاد ورزشی کارگران

آیین افتتاحیه نخستین المپیاد ورزشی کارگران کشور با حضور وزرای ورزش و جوانان، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همچنین حجت‌الله مهدیان عضو هیات‌مدیره بانک توسعه تعاون و نیز با حمایت بانک توسعه تعاون در سالن ورزشی سیدرسول حسینی ساری برگزار شد.

حجت‌الله مهدیان عضو هیات‌مدیره بانک توسعه تعاون این المپیاد ورزشی را که با حضور 2هزار ورزشکار زن و مرد از 31 استان کشور و در 24 رشته ورزشی برگزار شد را یکی از گسترده‌ترین مسابقات ورزشی کشور نام برد و افزود: برگزاری اینگونه المپیادها اتفاق بزرگی است که علاوه بر ایجاد همبستگی و همدلی در بین جامعه کارگری کشور سبب افزایش فرهنگ تعاون در بین آنها خواهد شد و بانک توسعه تعاون به‌عنوان تنها بانک تخصصی بخش تعاون از اینگونه حرکت‌های جمعی استقبال می‌کند.

وی افزود: حضور ورزشکاران نام‌آور در این المپیاد نشان از توان و همدلی است که در جامعه کارگری کشو وجود دارد و وجود این نیروها نشان از توان کشور عزیزمان در تولید و اشتغال است، چراکه نیروی کار به‌عنوان یکی از بازوان اصلی تولید به شمار می‌آید و بانک توسعه تعاون حمایت از تعاونگران و تلاشگران عرصه تولید را در سرلوحه کار خود قرار داده است. مهدیان سلامت جسم را لازمه سلامت روحی نیروی انسانی خواند و افزود: نیروی کار سالم و کارآمد دارای جسمی سالم است که این سلامت نمودی عینی بر سیستم و برآیند کاری آنها خواهد داشت.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر