حوالی تعاون

۱۳۹۳/۱۰/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۷۴۳

کارجویان پشت در بانک‌ها منتظر وام

معاون وزیر کار گفت: 90درصد آموزش‌های مهارتی منجر به اشتغال می‌شود و در عین حال 10درصد کارجویان نیز پشت در بانک‌ها در انتظار وام هستند. به‌گزارش مهر، کوروش پرند گفت: افراد برای راه‌اندازی کسب‌وکار در قالب تعاونی نیاز به ارایه آموزش‌های تخصصی جهت آشنایی با این حوزه دارند و به نظر می‌رسد آموزش‌هایی که ارایه می‌شود باید با کیفیت بالاتری باشد. معاون وزیر کار با اعلام آمادگی سازمان آموزش فنی و حرفه‌یی کشور برای آموزش به تعاونی‌ها، اظهار داشت: این سازمان آمادگی لازم برای ارایه آموزش‌های مهارتی موردنیاز تعاونی‌ها برای ارتقای کارایی و افزایش بهره‌وری آنها را دارد. موسسه آموزشی علمی کاربردی سازمان فنی و حرفه‌یی توان ارایه آموزش‌های موردنیاز عمومی و تخصصی بخش تعاون را دارد. 700مرکز و 14‌هزار آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌یی ظرفیتی مناسب برای ارایه آموزش‌های موردنیاز بخش تعاون در کشور است. افراد علاقه‌مند به راه‌اندازی کسب‌وکار، قبل و هنگام راه‌اندازی کسب‌وکار در قالب تعاونی و پس از آن نیازمند دریافت آموزش‌های مهارتی برای فعالیت در حوزه تعاون هستند تا با تسهیلات و خدماتی که به تعاونی‌ها ارایه می‌شود، آشنا شوند. پرند تصریح کرد: در مشاغل کوچک و متوسط به‌دلیل آشنا نبودن با بازاریابی، افراد به هدف خود از راه‌اندازی کسب‌وکار نمی‌رسند و به همین دلیل به افراد آموزش‌های لازم برای بازاریابی را نیز ارایه می‌کنیم.


نمایندگان تام‌الاختیار ۲وزیر مامور حل مشکل ۴۰هزار مسکن مهر تعاونی‌ها شدند

قائم‌مقام وزیر راه‌وشهرسازی از برگزاری جلسه با وزیر تعاون برای حل مشکلات مسکن مهر تعاونی‌ها خبر داد و گفت: مقرر شد با تعیین نماینده تام‌الاختیار وزیر تعاون مسایل ۴۰‌هزار واحد مشکل‌دار مسکن مهر تعاونی‌ها بررسی و حل شود. احمد اصغری‌مهرآبادی در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به افتتاح 200‌هزار مسکن مهر در سراسر کشور تا پایان امسال، اظهار کرد: بیشترین افتتاح مربوط به استان تهران با 15‌هزار واحد است و اردبیل نخستین استانی خواهد بود که سال آینده پرونده مسکن مهر آن بسته خواهد شد. سهم تعاونی‌ها از مسکن مهر حدود 600‌هزار واحد است. از این تعداد حدود 160‌هزار واحد باقیمانده که حدود 40‌هزار واحد آن دارای مشکلاتی است. هفته گذشته در دفتر وزیر راه‌وشهرسازی جلسه‌یی با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار و قرار شد وزیر تعاون نماینده تام‌الاختیاری را تعیین کرده تا با نماینده وزارت راه مشکلات مربوطه را حل کنند. به‌گزارش تسنیم قائم‌مقام وزیر راه‌وشهرسازی پیش‌تر به تسنیم گفته بود: متاسفانه برخی تعاونی‌ها با تحویل مسکن بدون امکانات برای دولت و مردم مشکل ایجاد کرده‌اند. متاسفانه تعاونی‌های مسکن در برخی جاها حرف گوش نمی‌دهند و با فشار اعضا واحدهای بدون امکانات را تحویل می‌دهند و برای دولت و مردم مشکل ایجاد می‌کنند.


واگذاری‌های دولت از طریق اتاق تعاون

مدیرعامل بنیاد تعاون و توسعه کارآفرینی زنان کشور از برگزاری دوره‌های آموزشی در حوزه مشاغل خانگی و خرد خبر داد و اختصاص ردیف اعتباری ویژه توسعه و توانمندسازی تعاونی‌ها در بودجه سال94 را خواستار شد.

کبری محمدی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: امسال بیشترین توان و برنامه خود را در حوزه آموزش منجر به اشتغال پایدار گذاشته‌ایم و برگزاری دوره‌های آموزشی در زمینه اشتغال خانگی و کسب‌وکارهای خرد و کوچک را در دستور کار قرار داده‌ایم.

وی با اشاره به پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های بالای تعاونی‌های زنان، افزود: تنوع کار در تعاونی‌های زنان بسیار است و در بسیاری از گرایش‌ها به خوبی جواب داده‌اند لذا امسال درصددیم در کنار راه‌اندازی تشکل‌های تعاونی زنان، اتحادیه‌های زنان را هم ایجاد کنیم. ایجاد تعاونی‌های زنان در قالب خوشه‌های تولیدی دستاوردهای خوبی به دنبال داشته است. درحال‌حاضر خوشه‌های تولید فرش از تهیه مواد اولیه تا فروش فرش را در استان‌های آذربایجان‌شرقی و غربی، اصفهان، خوزستان و کهریزک تهران دایر کرده‌ایم که اشتغال‌شان پایدار بوده است. مدیرعامل بنیاد تعاون و توسعه کارآفرینی زنان کشور از راه‌اندازی تعاونی‌های تخصصی بازاریابی خبر داد و گفت: تعاونی‌های زنان با وجود کیفیت بالای تولیدات، در زمینه فروش محصولات با مشکل مواجه هستند. از این رو انتظار داریم با ایجاد تعاونی‌های تخصصی زمینه بازاریابی محصولات آنها را فراهم و به شناسایی بازار فروش تولیدات بانوان کمک کنیم. قرار است واگذاری‌ها به پیشنهاد دولت از طریق اتاق تعاون ایران صورت گیرد و ما نیز آمادگی داریم که به‌عنوان یکی از مجریان واگذاری در شناسایی تعاونی‌ها همکاری کنیم.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر