ترویج فرهنگ تعاون

۱۳۹۳/۰۹/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۳۷۷


قرار است بخش تعاون با تحولی عظیم، به 25درصد سهم اقتصادی خود دست پیدا کنند. در این راستا معاون، مسوولان و فعالان بخش تعاون با همفکری هفت راهبرد اصلی را تدوین کردند که هر راهبرد هم هفت زیرمجموعه دارد. نخستین راهبرد «ترویج فرهنگ تعاون» است که مجموعه‌یی از اقدامات هدفمند در جهت ارایه اطلاعات اثربخش در مورد مفهوم، ارزش‌ها، مزیت‌ها، فرصت‌ها و روش‌های کار تعاونی به آحاد جامعه و گروه‌های اجتماعی و مدیران موثر کشور را در برمی‌گیرد.

هدف: ایجاد و گسترش نگرش مثبت نسبت به تعاون و اقتصاد تعاونی و انتقال مفاهیم، دانش و اطلاعات پایه در مورد کسب‌وکار تعاونی برای افزایش سهم بخش تعاون در رشد و توسعه کشور است.

برنامه‌های راهبرد ترویج فرهنگ تعاون: 1- برگزاری همایش‌ها، نشست‌ها و کارگاه‌های اطلاع‌رسانی در مورد اصول، ارزش‌‌ها و مبانی تعاون و مزیت‌های همکاری جمعی و کسب‌وکار تعاونی.

2- به‌کارگیری روش‌ها و فناوری‌های نوین ارتباطی و اطلاع‌رسانی از طریق تاسیس و مدیریت پورتال تعاون.

3- تشکیل و توسعه تعاونی‌های دانش‌آموزی و درج مطالب مناسب با سطوح مختلف در محتوای دروس دانش‌آموزان با همکاری و مشارکت وزارت آموزش وپرورش.

4- تولید و پخش برنامه‌های جذاب و اثربخش تلویزیونی و رادیویی با مشارکت صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و مطبوعات.

5- طراحی واحد‌های درسی مرتبط با موضوعات تعاونی در دوره‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد متناسب با رشته تحصیلی با همکاری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اطلاعات.

6- برنامه‌ریزی برای الگوسازی تعاونی‌های موفق از طریق انتخاب و معرفی تعاونی برتر و جشنواره‌های فرهنگی- اجتماعی.

7- تهیه و انتشار تولیدات ترویجی در مورد ماهیت، ویژگی‌ها، فرصت‌ها، مزیت‌ها و نحوه عمل تعاونی.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر