راه‌اندازی تعاونی‌های دانش‌آموختگان به حل مشکل اشتغال کمک می‌کند

۱۳۹۳/۰۹/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۳۷۶

رییس موسسه آموزش عالی علمی کاربردی بهزیستی با اشاره به راه‌اندازی تعاونی‌های دانش‌آموختگان گفت: گسترش تک‌پودمان در حوزه رفاه و راه‌اندازی مراکز رشد از اهداف این موسسه است.

به گزارش تسنیم وحیده نگین، مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور زنان و خانواده و رییس موسسه آموزش عالی علمی کاربردی بهزیستی و تامین اجتماعی در نشست خبری که با حضور اصحاب رسانه برگزار شد با اشاره به اینکه موسسه در دور جدید فعالیت خود به‌دنبال رسیدن به اهداف مختلف برنامه‌ریزی شده است، گفت: یکی از اهداف پیش‌بینی شده در این موسسه گسترش تک‌پودمان در حوزه رفاه و تامین اجتماعی، ارتقای کیفی رشته‌های آموزشی, راه‌اندازی مراکز رشد، تعاونی‌های دانش‌آموختگان و راه‌اندازی مرکز مطالعات زنان است. تمرکز بر مهارتی بودن آموزش‌ها از دیگر برنامه‌های مهم موسسه آموزش عالی علمی کاربردی بهزیستی و تامین اجتماعی در دور جدید فعالیت این موسسه است. این موسسه در عین حال به‌دنبال ظرفیت‌سازی جهت برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه‌مدت به‌ویژه برای مراکز غیردولتی وابسته نظیر مهدهای کودک، معلولان جسمی حرکتی، ترک اعتیاد، مشاوره و... است. نگین، همچنین پشتیبانی از کارآفرینی برای بسترسازی توسعه اشتغال و تربیت متخصصان کارآمد منطبق بر سند چشم‌انداز توسعه کشور را ازجمله چشم‌اندازهای موسسه آموزش عالی علمی کاربردی بهزیستی و تامین اجتماعی در دوره جدید فعالیت خود عنوان کرد و افزود: یکی دیگر از برنامه‌های این موسسه پیشنهاد راه‌اندازی صندوق حمایت بیمه‌یی از زنان شاغل در مشاغل خانگی است.

مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور زنان و خانواده اظهارکرد: باتوجه به اینکه اکثر زنان شاغل در مشاغل غیررسمی و غیربیمه‌یی فعالیت می‌کنند تحت پوشش هیچ بیمه‌یی نیستند. این موسسه قصد دارد با ایجاد صندوق بیمه‌یی مشکلات زنان در حوزه کار به‌خصوص نداشتن امنیت شغلی را برطرف کند. بسیاری از بانوان بعد از مرخصی زایمان امنیت شغلی ندارند که قصد داریم در راستای سیاست‌های افزایش جمعیت مشکل بیمه زنان و عدم امنیت شغلی آنها را حل کنیم.

وی از ایجاد تعاونی‌های نگهداری کودک و مراقبت از سالمندان در آینده خبر داد و گفت: قصد داریم در قالب تعاونی‌های ثبت شده از دانش‌آموختگان در تعاونی استفاده و تعاونی نگهداری از کودک و مراقبت از سالمندان را راه‌اندازی کنیم. با راه‌اندازی این تعاونی‌ها بسیاری از تقاضاها برای این مشاغل برطرف می‌شود. یعنی دانش‌آموختگان در این رشته‌ها که در موسسه تحت آموزش هستند با عضویت در این تعاونی‌ها می‌توانند نیازهای بازار کار در این زمینه را پاسخ دهند و مشغول کار شوند. یکی دیگر از ابزار حمایتی موسسه از دانش‌آموختگان دانشگاهی اولویت این افراد برای اخذ مجوز مراکز رشد و مراکز غیردولتی وابسته نظیر مهدهای کودک است که از این طریق مشکل اشتغال دانش‌آموختگان حل می‌شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر