مسی رکورد 60ساله را شکست

۱۳۹۳/۰۹/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۹۲۰۶

لیونل مسی با هت‌تریک خود در دیدار بارسلونا با سویا علاوه بر اینکه سهم بسزایی در پیروزی پنج بر یک تیمش داشت، بهترین گلزن تمام دوران لالیگا بالاترین لیگ فوتبال اسپانیا شد.

این مهاجم آرژانتینی تنها به یک گل نیاز داشت تا خود را به رکورد گلزنی تلمو زارا ستاره سابق اتلتیک بیلبائو برساند که رکورد وی حدود 60سال پابرجا بود.

مسی به لطف این هت‌تریک رکورد جدید 253گل زده در لالیگا را هم از خود به‌جای گذاشت که طی 289بازی برای بارسلونا به آن دست یافت.

او که انگار ذاتا گلزن زاده شده، متولد روزاریو است و در 13سالگی به بارسلونا پیوسته است. مسی پیش از آنکه نخستین بازی خود را در 17سالگی برای تیم بزرگسالان باشگاه انجام دهد در رده‌های نوجوانان و جوانان این باشگاه کاتالان آموزش دید. این مهاجم محبوب آبی‌اناری‌ها نخستین گل شنبه شبش را با استفاده از یک ضربه آزاد دیدنی به‌ثمر رساند ولی این گل وی بر اثر اشتباه یوردی آلبا مدافع بارسلونا با یک گل به خودی باطل شد و دو تیم یک- یک مساوی شدند. ستاره آرژانتینی بارسلونا گفت هرگز تصور نمی‎کرد رکورد برترین گلزن تاریخ این باشگاه را بشکند.

لیونل مسی که نخستین گلش برای بارسلونا را در سال2005 مقابل آلباسته به‌ثمر رساند، گفت: وقتی مقابل آلباسته گل زدم هرگز فکر نمی‎کردم بتوانم رکوردشکنی کنم؛ رکوردی که پیش از این دراختیار تلمو زارا بود.

وی افزود: این توفیق برای من حاصل نمی‎شد مگر با کمک دیگران و من این موفقیت را به همه آنها تقدیم می‎کنم. به‌خاطر اینکه همواره با من بوده‌اید از شما تشکر می‎کنم. سپاس از اینکه از من حمایت کردید و من هرگز شما را فراموش نخواهم کرد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر