شادکامی با اعداد!

۱۳۹۳/۰۸/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۸۷۷۱

همه مردم دنیا به‌ دنبال راهی هستند تا بتوانند شادتر زندگی کنند اما شاید برای شما هم جالب و البته عجیب باشد که راز شادی در برخی از اعداد نهفته است. دیوید آلن، نویسنده کتاب «به انجام رساندن کارها» این راز را در اعداد 2، 5، 11، 15 و 20 می‌داند. او معتقد است که این اعداد کمک می‌کند در چند دقیقه به اهداف با ارزش خود دست یابید.

عدد2: آلن معتقد است اگر کاری که می‌خواهید انجام دهید تنها به دو دقیقه زمان نیاز دارد، در همان لحظه آن را انجام دهید. این «قانون دو دقیقه» به شما کمک می‌کند تا کارهای کوچکی که مدت‌هاست کنار مانده، به‌زودی انجام شود.

عدد5: عدد بعدی 5 است و زمانی به‌کار می‌آید که شما از انجام یک کار در خانه یا در محل کارتان خسته شده‌اید. در این زمان است که می‌توانید برای ادامه کار به خودتان بگویید، «من فقط پنج دقیقه روی این پروژه کار می‌کنم و بعد از آن اگر نخواستم می‌توانم آن را ادامه ندهم. در این صورت ممکن است که تصمیم شما عوض شود و کارتان را ادامه دهید اما اگر این‌طور هم نباشد، پنج دقیقه به تمام کردن کارتان نزدیک‌تر شده‌اید.

عدد11: همه از فواید ورزش برای سلامتی جسم و روح حرف می‌زنند اما بیشتر مردم از اینکه وقت برای ورزش کردن ندارند، از انجام آن صرف‌نظر می‌کنند. دوست دارید بدانید که کمترین میزان پیاده‌روی سریع یا ورزش سبک در طول روز که بتواند تاثیری در افزایش طول عمرتان داشته باشد چه‌قدر است؟! جواب شما براساس تحقیقات بسیار زیاد آی‌مین‌لی از دانشگاه هاروارد، 11دقیقه در روز است که باعث می‌شود در مقایسه با افراد غیرورزشکار 8.1 سال به عمرتان اضافه شود.

عدد15: اگر شما هم جزو افرادی هستید که برای استفاده بیش از حد از خوردنی‌ها به‌شدت وسوسه می‌شوید، کافیست هر زمان که شدیدا دلتان هوس چیزی را کرده بود، فقط عدد 15 را به‌خاطر بیاورید. براساس تحقیقاتی که پزشکان روی چنین وسوسه‌هایی انجام داده‌اند، مشخص شده که هر هوس و وسوسه‌یی به‌طور تعجب‌آوری مدت 15دقیقه طول می‌کشد، که در ابتدا افزایش می‌یابد و بعد فروکش می‌کند. آگاهی از این واقعیت علمی کمک می‌کند تا تحمل این 15دقیقه راحت باشد و در برابر چنین احساساتی مقاومت داشته باشیم.

عدد20: ممکن است گاهی برای حل یک مشکل به دردسر بیفتید و حسابی کلافه شوید. در این شرایط فقط صبر کنید. صبر کنید و 20دقیقه به خود استراحت دهید. حتی می‌توانید راه بروید، بخوابید یا با دوستان خود صحبت کنید. وقتی این 20دقیقه گذشت، فکر می‌کنید معجزه شده است. محققان معتقدند که وقتی شما به آرامی از کاری فاصله بگیرید، ذهنتان موادی ترشح خواهد کرد که روند استرس را کاهش می‌دهند و این تغییر در ذهن به شما کمک می‌کند که آرام شوید.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر