کسی از حال ابوبکر بغدادی خبر ندارد

۱۳۹۳/۰۸/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۸۲۴۴

ابو محمد عدنانی سخنگوی رسمی داعش متنی را در توییتر منتشر کرد که از گفته‌هایش اینطور به‌نظر می‌رسید که ابوبکر بغدادی زخمی شده است. این عضو داعش، که نام اصلی‌اش «طه صبحی فلاحه» است، در متن توئیت خود آورده: «آیا می‌پندارید که کشته شدن خلیفه، خلافت به‌پایان می‌رسد؟ به امت اطمینان می‌دهیم که شکر خدا حال امیر این خلافت، ابوبکر بغدادی خوب است. برای شفای عاجل او دعا کنید.»

شبکه خبری العربیه درباره حمله‌یی به‌رهبران داعش در حوالی شهر قائم در نزدیکی مرز شرقی عراق گزارش داد و اعلام کرد که ابوبکر بغدادی در محل بمباران بوده و صدمه دیده است. ستاد فرماندهی مرکزی امریکا هم خبر داده بود که روز جمعه هفت‌نوامبر (16آبان)، جنگنده‌های ائتلاف ضد‌داعش کاروانی از ۱۰خودرو رهبران داعش را در شمال عراق بمباران کرده‌اند. ضمن آنکه اعلام شد بمباران رهبران داعش نزدیک موصل در شمال عراق بوده که حدود ۲۷۰کیلومتر بامحلی که قبلا اعلام شده بود ابوبکر بغدادی در آنجا صدمه دیده فاصله داشته است. مقامات دولتی عراق روز یک‌شنبه (۱۸آبان ۹نوامبر) اعلام کردند که حملات هوایی امریکا به‌کاروانی که حامل رهبران بلندپایه تروریست‌های «دولت اسلامی» بود منجر به‌مجروح شدن ابوبکر بغدادی رهبر این گروه و خلیفه مورد نظر آنان برای حکومت بر دنیای اسلام شده است. پنتاگون گفته هیچ اطلاعاتی درباره احتمال زخمی شدن ابوبکر بغدادی در دست ندارد. به گزارش آسوشیتدپرس وزیران دفاع و امنیت داخلی (کشور) عراق با انتشار بیانیه‌هایی در روز یک‌شنبه بدون ارایه جزییات بیشتر اعلام کردند که ابوبکر بغدادی مجروح شده است.

به گزارش رویترز از قول شاهدان محلی، نیروهای داعش یک بیمارستان را برای مداوای رهبران زخمی‌شده تخلیه کرده و با بلندگو در کوچه و خیابان از مردم خواسته‌ بودند که برای نجات جان زخمی‌ها خون اهدا کنند. شایعه شد که ابوبکر بغدادی و یکی از معاونانش کشته شده‌اند. البته ابوبکر بغدادی حدود چهارماه پیش در انظار عمومی حاضر شد و فیلمی از او در حال سخنرانی در مسجدی تاریخی در موصل انتشار یافت. از آن پس کسی او را ندیده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر